Όλα τα Άρθρα

Ελευθερώστε την Πληροφορική

Άρθρο μέλους της ΕΠΕ

Αφορμή για να γράψω και να δημοσιεύσω τις απόψεις μου ΔΙΧΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ (μιας και είμαι απλά καθηγητής Πληροφορικής και όχι ιδιοκτήτης Κέντρου Πληροφορικής ή ότι άλλο) είναι ένα ρεπορτάζ (Κυριακή 6 Φλεβάρη) σχετικά με την πιστοποίηση στους Η/Υ, στο ιδιωτικό κανάλι ALTER, το οποίο πήρε σαφώς θέση υπέρ (γιατί άραγε;) των «αναγνωρισμένων πτυχίων» ECDLκαι Cambridge. Αγανάκτησα γιατί άκουσα τη μισή και μάλλον πολύ λιγότερη αλήθεια και σίγουρα όσα βολεύουν συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα. Σίγουρα τα ίδια άκουσαν χιλιάδες άλλοι μεταξύ αυτών και καθηγητές που όμως αγνοούν το θέμα, ίσως και λόγω ειδικότητας.

Άκουσα για το νέο κρατικό πιστοποιητικό Η/Υ που θα κοστίσει στους Έλληνες φορολογούμενους (όλοι γι΄ αυτούς κόπτονται). Για την πιστοποίηση στους καθηγητές που έγινε με απ' ευθείας ανάθεση. Για την κακή οργάνωση και αιχμές κατά του νέου Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Κ.Π.Γ.

Έχοντας πάρει μέρος σε Πανελλαδικές εξετάσεις ενιαίων λυκείων, Τ.Ε.Ε., Κρατικού Πιστοποιητικού ως μέλος της επιτροπής εξετάσεων αλλά και σε εξετάσεις ECDLως επιτηρητής (όλοι μας έχουμε αμαρτήσει) θα προσπαθήσω να θέσω τις διαφορές μεταξύ των εξετάσεων που οργανώνει το ΥΠΕΠΘ και τις αντίστοιχες του ECDL.

Οι εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ αργούν να οργανωθούν, να πρωτοξεκινήσουν (όπως το Κ.Π.Γ.), κοστίζουν αρκετά και είναι λίγο τυπικές και για πολλούς γραφειοκρατικές αλλά όχι άδικα. Άλλωστε η αξιοπιστία και η εγκυρότητα πάντα κοστίζουν. ΟΜΩΣ

  1. Στις εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ τα θέματα έρχονται 8:30-8:50 και αφού έχουν πάει στις αίθουσες όλοι οι εξεταζόμενοι σε όλη την Ελλάδα ΕΝΩ στις εξετάσεις του ECDLθέματα βρίσκονται στα «κέντρα εξέτασης» αρκετή ώρα πριν πάνε οι πρώτοι εξεταζόμενοι. Επίσης τα ίδια θέματα δίνονται και σε ομάδες εξεταζόμενων που προσέρχονται στις αίθουσες διαδοχικά (π.χ. 12-1, 1-2 κ.ο.κ.) οπότε εύκολα κάποιος της 2ης ομάδας ενημερώνετε από άλλους της 1ης για τα θέματα.
  2. Οι εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ γίνονται σε χώρους διδασκαλίας ΕΝΩ οι εξετάσεις  του ECDLγίνονται σε αμφιβόλου ποιότητας αίθουσες που άλλοτε είναι χώροι εργασίας τεχνικών, άλλοτε InternetCafé και άλλοτε χώροι μαθημάτων. Το χειρότερο, δε, είναι ότι οι περισσότερες που έχω επισκεφθεί δεν πληρούν στοιχειώδες κανόνες ασφάλειας, εργονομίας και υγιεινής. (Ο κακός φωτισμός, η λάθος θέση του Η/Υ κ.α. είναι υπεύθυνα για πολλές παθήσεις.) 
  3. Στις εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ οι εξεταστές, επιτροπές, επιτηρητές και όσοι εμπλέκονται είναι εκπαιδευτικοί κατάλληλοι (στο μέτρο του δυνατού) για την εργασία τους αλλά και για να βοηθήσουν τους εξεταζόμενους σε οποιαδήποτε πρόβλημα τους (παιδαγωγικό και μη) με την εμπειρία και τις σπουδές τους.
    Στις εξετάσεις του ECDL«καθηγητές», ιδιοκτήτες (που πολλές φορές επειδή ξέρουν το MSoffice παριστάνουν και τους καθηγητές Πληροφορικής) είναι συχνά απλώς απόφοιτοι Λυκείων, ΤΕΕ, και μερικές φορές και Γυμνασίων σαφώς ακατάλληλοι για το ρόλο που εργολαβικά πήραν.
  4. Στις εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ σε κάθε αίθουσα είναι 2 επιτηρητές και τουλάχιστον 2 μαθητές (ακόμα και αν ο προτελευταίος έχει  τελειώσει περιμένει τον τελευταίο) για εξασφάλιση της εγκυρότητας κάτι που κοστίζει αλλά  είναι απαραίτητο ΕΝΩ στις εξετάσεις του ECDLυπάρχει 1 επιτηρητής πολλές φορές σε 2 και 3 αίθουσες (ήμουν και ο ίδιος).
  5. Τέλος στις εξετάσεις του ECDLδεν υπάρχει κανένας έλεγχος ταυτοποίησης (ήμουν επιτηρητής όταν είδα πως εξεταζόμενος δεν ήταν αυτός που έγραφε ο ίδιος με αυτόν που είχε δηλωθεί με αποτέλεσμα να τον διώξω και να δεχθώ επίθεση από τον ιδιοκτήτη με δικαιολογία πως είχε ξαναγίνει και πως του χαλάω την δουλειά μιας και το επαναλαμβάνει επανειλημμένα).

Oι διαφορές τελικά είναι πολλές και κυρίως ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ . Ερχόμαστε πλέον σαν λειτουργοί ή σαν ΥΠΕΠΘ ή απλώς σαν πολίτες να διαλέξουμε μεταξύ ενός αξιόπιστου (σαν τις πανελλαδικές εξετάσεις) συστήματος με τα όποια μειονεκτήματα (κόστους και χρόνου) και ενός ευέλικτου ιδιωτικού αλλά ευάλωτου, αναξιόπιστου και καθοδηγούμενο από συμφέροντα οικονομικών επενδυτών. Το δεύτερο, φυσικά ιδιοτελώς, πολλοί θα το υποστηρίξουν (όπως ιδιωτικά κανάλια και ενώσεις αλεξιπτωτιστών στην Εκπαίδευση της Πληροφορικής) αδιαφορώντας για την αρχή της ισότητας και του δικαίου.

Ελπίζω όσοι δεν σκέπτονται μόνο την οικονομική τους αναβάθμιση αλλά το κοινό καλό, την αξιοκρατία και όσοι επιθυμούν η Πληροφορική να φύγει από τα χέρια των επιτηδείων και ακατάλληλων ας στηρίξουν τις εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ (που μόνο αυτό μπορεί να εγγυηθεί) ώστε να δημιουργήσει μια δομή πιστοποίησης της γνώσεις των Η/Υ. Οργανισμοί σαν την ΕΠΥ δρουν τελικά κατά του κλάδου της Πληροφορικής με μόνο γνώμονα το κέρδος συγκεκριμένων ατόμων και εταιριών. Ας ελευθερώσουν την Πληροφορική και ας σταματήσουν να την κηδεμονεύουν.

Αν και δεν είμαι ψηφοφόρος της παρούσας κυβέρνησης , αν η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ υλοποιήσει την δέσμευση του Κου Καραμάνου σχετικά με τις εξετάσεις σε Η/Υ τότε θα έχει πετύχει σε έναν τομέα που πάσχει και θα αφήσει σημαντικό έργο σε έναν κλάδο που όλοι των εκμεταλλεύονται, τον επικαλούνται αλλά δεν τον προστατεύουν κάνοντάς τον ξέφραγο αμπέλι.

Ας αντιδράσουμε όλοι και ας ενημερώσουμε όσους δεν γνωρίζουν για τη διαδικασία και την ουσία των «διπλωμάτων» ECDL που έντεχνα τα παρουσιάζουν σαν αναγνωρισμένα και απαραίτητα για πρόσληψη στο δημόσιο,  στους γονείς των μαθητών αλλά και σε ενήλικους ενώ στην ουσία δεν είναι παρά μια αμφιβόλου ποιότητας δίπλωμα και σαφώς μη αναγνωρίσιμο τώρα, ελπίζω και στο μέλλον. Η αξία τους είναι η ίδια με μια υπεύθυνη δήλωση γνώσεων Η/Υ το οποίο και αυτό καταργήθηκε γι' αυτό ας σταματήσουν να πουλούν ελπίδες σε νέους και ανέργους και να τις εισπράττουν  σε υψηλό τίμημα.

ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Π. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Η/Υ

pi(στο)mail.gr