Όλα τα Άρθρα

Υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών και Τεχνολογικών Λυκείων

Επιστολή της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας με θέμα «Υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών και Τεχνολογικών Λυκείων»

ΠΡΟΣ: Πολιτική ηγεσία Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝ:

  • Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου
  • Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • ΟΛΜΕ
  • Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα Α.Ε.Ι. (βλ. Πίνακα που συνοδεύει την παρούσα επιστολή)
  • Μέσα Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ: «Υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών και Τεχνολογικών Λυκείων»

Αθήνα, 04-09-2014

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

τα τελευταία 15 και πλέον χρόνια πραγματοποιείται, με διάφορους τρόπους, μία διαρκής υποβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η υποβάθμιση αυτή συνεχίστηκε πρόσφατα με το νόμο 4186 (ΦΕΚ 193/17-9-2013) όπου, πέρα από κάθε παιδαγωγική και επιστημονική λογική, αλλά και σε πλήρη αντίθεση με τις χιλιάδες παρεμβάσεις που κατατέθηκαν στην προηγηθείσα διαβούλευση, διατηρήθηκε ως επιλογής, αντί να γίνει υποχρεωτικό, το μάθημα της Πληροφορικής στην Α' τάξη, μειώθηκε σε μόνο μία ώρα εβδομαδιαίας διαδασκαλίας στην Β' τάξη και καταργήθηκε από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο στην Γ' τάξη.

Θα περίμενε κανείς ότι μετά από την αλλαγή της ηγεσίας στο υπουργείο Παιδείας, τέτοια σημαντικά ζητήματα που υποβαθμίζουν το επίπεδο της παρεχόμενης Δημόσιας Παιδείας στο Λύκειο, αφορούν χιλιάδες οικογένειες και αποτελούν λανθασμένες επιλογές, μακροχρόνια επιζήμιες τόσο κοινωνικά όσο και οικονομικά, θα αντιμετωπίζονταν άμεσα. Δυστυχώς όμως, προς έκπληξή μας, με την Υ.Α. με αρ. Πρωτ. 99927/Γ2/27-6-2014 και θέμα “Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Α', Β', Γ' και Δ' τάξεων του Εσπερινού Λυκείου”, η υποβάθμιση του Ν. 4186 όχι μόνο συνεχίζεται αλλά και εντείνεται, αφού στην Γ' και Δ' τάξη του Εσπερινού Λυκείου το μάθημα της Πληροφορικής απουσιάζει πλήρως από το πρόγραμμα σπουδών. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα Εσπερινά Λύκεια, με την απόφαση αυτή πλήττεται μία κατηγορία μεγάλων ηλικιακά μαθητών (μαθητές μεγάλης ηλικίας, άνεργοι ή εργαζόμενοι, μητέρες με ανήλικα τέκνα κλπ) που συχνά δεν έχουν επαφή με τις νέες τεχνολογίες και πολλοί από αυτούς ίσως δεν έχουν διδαχθεί καθόλου πληροφορική στο Γυμνάσιο ή στην καλύτερη περίπτωση διδαχθήκαν μόνο για μία ώρα/εβδομάδα.

Τόσο η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος όσο και όλη η Ελληνική Επιστημονική Κοινότητα των Πληροφορικών, με συνεχείς παρεμβάσεις προς το Υπουργείο, έχουν επανειλημμένα τεκμηριώσει τη σημαντική Παιδαγωγική και Επιστημονική αξία για:

  1. Την ύπαρξη ενός υποχρεωτικού μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας, τουλάχιστον 2ωρης διδασκαλίας/εβδομάδα, σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου.

  2. Την αναγκαιότητα για την εξέταση των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, για την εισαγωγή στα τμήματα της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, στο μάθημα της Πληροφορικής, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων αυτών, ακόμα και αν αφαιρέσουμε τα τμήματα που είναι αμιγώς Πληροφορικής, τα μαθήματα Αλγοριθμικής και Προγραμματισμού παρέχουν απαραίτητες γνώσεις και είναι στο βασικό πρόγραμμα σπουδών τους.

Κατανοώντας την πιθανή έλλειψη ενημέρωσης, για τις επιζήμιες πολιτικές αποφάσεις του παρελθόντος, και ελπίζοντας στις καλές προθέσεις σας να συνεισφέρετε, σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή για τη χώρα, από μία πολύ σημαντική θέση ευθύνης που κατέχετε, σας αποστέλλουμε τα κάτωθι δύο σχετικά έγγραφα στα οποία θα ενημερωθείτε πλήρως για τις προτάσεις μας:

  1. Έγγραφο της ένωσής μας με τίτλο “Κοινωνική και Επιστημονική απαίτηση για άμεση αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Λύκειο” (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=550) που εστάλλει στο Υπουργείο στις 2-9-2013 και το οποίο περιέχει:

  • Παράρτημα με συνδέσμους σε παρεμβάσεις, προτάσεις, θέσεις (ορισμένες από τις οποίες έγιναν κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης) που ζητούν την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας στο Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο.

  • Παράρτημα με σύγκριση των ωρών μαθημάτων της Γ' τάξης, που εξετάζονταν σε Πανελλαδικό επίπεδο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Θετική και Τεχνολογική, στο κατατεθέν σχέδιο νόμου, στο Ενιαίο Λύκειο και στο Λύκειο με τις Δέσμες.

  1. Το κοινό υπόμνημα που κατέθεσαν στη διαβούλευση οι ενώσεις πληροφορικών (ΕΠΕ, ΕΠΥ, ΕμηΠΕΕ και ΠΕΚΑΠ) (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=541).

Σας καλούμε να πάρετε θετικές πρωτοβουλίες, κάνοντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις – βελτιώσεις στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τόσο το Ημερήσιο και Εσπερινό Γενικό Λύκειο όσο και το Τεχνολογικό Λύκειο, ώστε να διασφαλιστεί η παροχή ίσων ευκαιριών και ίσων επιλογών σε όλους τους επιστημονικούς τομείς χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς σκοπιμότητες μικροπολιτικής σημασίας και χωρίς τις στρεβλώσεις του παρελθόντος. Είμαστε στη διάθεσή σας, για την παροχή επεξηγήσεων και πλήρους τεκμηρίωσης για όλες τις προτάσεις μας και για τη έναρξη μίας συνεργασίας με σκοπό την αναβάθμιση της Δημόσιας παρεχόμενης Παιδείας στην χώρα μας σε όλες τις βαθμίδες.

Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας