Όλα τα Άρθρα

Ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός

Με αφορμή την συζήτηση για την παιδεία αναρωτιέμαι μήπως πρέπει ν' αλλάξει ριζικά η οπτική μας γύρω απ? αυτά τα θέματα. Η αύξηση παράδειγμα των ωρών διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών - με την οποία συμφωνώ ? δεν πρέπει να καλλιεργεί την προγονολατρεία σαν είδος κόμπλεξ. Σαν αντιστάθμισμα σε «σούπερ» προγόνους ας δούμε σοβαρά τις απαιτήσεις του μέλλοντος.

Με αφορμή

την συζήτηση για την παιδεία αναρωτιέμαι

μήπως πρέπει ν' αλλάξει ριζικά η οπτική μας

γύρω απ? αυτά τα θέματα.<o:p />

 

Η αύξηση παράδειγμα των ωρών διδασκαλίας

των αρχαίων ελληνικών

- με την οποία συμφωνώ - δεν πρέπει

να καλλιεργεί την προγονολατρεία

σαν είδος κόμπλεξ. Σαν αντιστάθμισμα

σε «σούπερ»

προγόνους ας δούμε σοβαρά

τις απαιτήσεις του μέλλοντος.<o:p />

 

Και εδώ οι χρόνοι προσαρμογής είναι ιδιαίτερα

πιεστικοί. Ρεαλιστικά θα πρέπει

να λέμε πλέον έπρεπε. Έπρεπε ήδη όλες οι

ειδικότητες των διδασκόντων να

έχουν βασική κατάρτιση σε χρήση

Η/Υ ώστε να

χρησιμοποιείται ο

υπολογιστής ως εργαλείο

διδασκαλίας σε όλα τα μαθήματα. <o:p />

 

Έτσι η παιδεία δεν θα είναι

απομνημόνευση αλλά με όλα τα δεδομένα

συνεχώς παρόντα, θα

αρκεί η πληκτρολόγηση μιας λέξης

κλειδί για να μάθουμε από τη σταθερά

της βαρύτητας μέχρι και λεπτομέρειες σημαντικών γεγονότων, με

ήχο και εικόνα (Μηχανές Αναζήτησης).<o:p />

 

Θα μου πείτε

ότι μερικές μέθοδοι διδασκαλίας δεν

μπορούν να γίνουν από τον Η/Υ. Όμως όπως εμείς

θεωρούμε ξεπερασμένες τις

μεθόδους πριν δυο γενιές είναι αυτονόητη η αναγκαιότητα της αξιοποίησης της

ηλεκτρονικής γνώσης σήμερα που βεβαίως προϋποθέτει ευχέρεια χρήσης Η/Υ από μέρους των μαθητών και καθηγητή.<o:p />

 

Στο μέλλον ίσως καταργηθούν τα

βιβλία και η γραφή που μας φαίνεται

αδιανόητο. Αλλά το ίδιο φαινόταν παλιότερα το πάτημα κουμπιών, η τηλεόραση,

κινητό τηλέφωνο η ταχύτητα εκτυπώσεων, το Ίντερνετ. Το βιβλίο του μέλλοντος

είναι το υπερκείμενο, όπου ο

αναγνώστης ανά πάσα στιγμή ενώ διαβάζει αυτό που θέλει, με το πάτημα ενός υπερσυνδέσμου μπορεί να μεταπηδά σε σχετικό θέμα.<o:p />

 

 

 

Υπερκείμενο εννοούμε τις

ιστοσελίδες, τον τρόπο πλοήγησης

(υπερσύνδεσμοι) στον web και την βοήθεια των windows. (*Δείτε Έναρξη ->Βοήθεια και Υποστήριξη.) Η γραφή του μέλλοντος θα είναι η πληκτρολόγηση εντολών. Mε την χρήση του Η/Υ η απόκτηση δωρεάν γνώσεων από τους μαθητές είναι εύκολη με τις μηχανές αναζήτησης και σχετικές ιστοσελίδες. Αυτό

που μένει από τον

καθηγητή είναι το φιλτράρισμα της

δωρεάν γνώσης, δηλαδή η

επιλογή, εύρεση, αξιολόγηση, επεξεργασία

και αξιοποίηση. Δηλαδή ο

καθηγητής πρέπει να

είναι ο «καπετάνιος»

του intranet του σχολείου, του e-learning και του

κυβερνοχώρου. Ξεναγός και

οδηγός.<o:p />

 

Η εκμάθηση

των υπολογιστών είναι σαν την

οδήγηση. Δεν είναι θεωρητική

υπόθεση αλλά πρακτική

εξάσκηση και αφομοίωση

στην καθημερινότητά μας. Και είναι εντελώς άτοπο

που ακόμη στα γυμνάσια και

τα λύκεια δεν είναι

υποχρεωτικό μάθημα αλλά επιλογής.<o:p />

 

Το μέλλον τρέχει

είτε ακολουθούμε είτε όχι. Χωρίς

η έγκαιρη προσαρμογή

να σημαίνει αποβολή

των διαχρονικών αξιών. Η σύγχρονη

πρόοδος και εξέλιξη

μπορούν να εναρμονιστούν

με τις σταθερές ηθικές παραμέτρους.<o:p />

 

<o:p />

 

Σδόγγος Ηλίας IMS

Training Center<o:p />

 

Πτυχιούχος Εφ. Πληροφορικής Παν.

Μακεδονίας
Web Developer
έλος Ε.Π.Ε.<o:p />

 

admin@mykarditsa.gr
http://www.mykarditsa.gr
http://elias.mykarditsa.gr <o:p />

Σδόγγος Ηλίας