Όλα τα Άρθρα

Δελτίο Τύπου και Υπόμνημα σχετικά με τη θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων για την αναγνώριση “καθηγητικών σχολών”

Την απόσυρση της τροπολογίας που επιλεκτικά αναγνωρίζει την παιδαγωγική επάρκεια και ιδιότητα ως καθηγητικής σχολής σε μια και μόνη Σχολή που αντιπροσωπεύει μια ελάχιστη μόνο μερίδα Πληροφορικών και τον προσδιορισμό αντικειμενικών κριτηρίων καθορισμού των “καθηγητικών σχολών” ζητά η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τη θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων για την αναγνώριση “καθηγητικών σχολών” ζητά η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας.


24 Αυγούστου 2009

 

Την απόσυρση της τροπολογίας που επιλεκτικά αναγνωρίζει την παιδαγωγική επάρκεια και ιδιότητα ως καθηγητικής σχολής σε μια και μόνη Σχολή που αντιπροσωπεύει μια ελάχιστη μόνο μερίδα Πληροφορικών και τον προσδιορισμό αντικειμενικών κριτηρίων καθορισμού των “καθηγητικών σχολών” ζητά η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας. Με υπόμνημα προς τον Πρόεδρο της Βουλής, τον ΥπΕΠΘ, τους βουλευτές και άλλους επίσημους φορείς επισημαίνει την ανάγκη άρσης του κλίματος ανασφάλειας και αβεβαιότητας για χιλιάδες αδιόριστους Πληροφορικούς εξαιτίας της αιφνιδιαστικής τροπολογίας που κατέθεσε ο Υφυπουργός Παιδείας και συζητείται αυτή την εβδομάδα στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου.

Το ζήτημα έχει προκύψει από την συνέχιση εφαρμογής μιας πολυετούς τακτικής του ΥπΕΠΘ να κατατάσσει αυθαίρετα στις καθηγητικές σχολές και να διορίζει κατά απόλυτη προτεραιότητα ορισμένους μόνο αποφοίτους πανεπιστημιακών τμημάτων χωρίς να εξηγεί τους λόγους και τα κριτήρια για τη διακριτική αυτή μεταχείριση έναντι άλλων αποφοίτων με τα ίδια παιδαγωγικά προσόντα. παρά την ύπαρξη δεκάδων σχετικών αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών από το 1997 και του ίδιου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους το 1998, αλλά και θέσεων που έχουν προβληθεί για το θέμα αυτό ιδιαίτερα στη Βουλή! Ιδιαίτερα υπογραμμίζεται στο υπόμνημα ότι τον Οκτώβριο του 2003 ο τότε εισηγητής της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης και νυν Υφυπουργός Παιδείας κ. Ταλιαδούρου, είχε, από του βήματος της Βουλής, δηλώσει: “Νομίζω ότι θα πρέπει να αναγνωριστεί και να συμπεριληφθεί στη σχετική διάταξη ότι τα τμήματα πληροφορικής είναι καθηγητικές σχολές... Και θα ήθελα να υπογραμμίσω την πάγια θέση της Νέας Δημοκρατίας για την εισαγωγή ουσιαστικής παιδαγωγικής κατάρτισης για όλους πριν το διορισμό, όλων όσων επιθυμούν να διοριστούν στην εκπαίδευση. Αυτό σήμερα δεν γίνεται και έτσι αναγνωρίζουμε καθηγητική σχολή για τους μεν και όχι για τους δε. 'Έτσι θα υπάρξει άρση των αδικιών και η αναγκαία κατάρτιση για την εκπαιδευτική διαδικασία;” (πρακτικά Βουλής διαθέσιμα από τη διεύθυνση http://www.parliament.gr/ergasies/praktika/pdf/1830_es29102003.pdf). Ανάλογες ήταν οι τοποθετήσεις των άλλων βουλευτών της ΝΔ καθώς και των βουλευτών του Συνασπισμού, του ΚΚΕ ακόμη και των περισσότερων βουλευτών της τότε συμπολίτευσης.

Το Υπουργείο, γι άλλη μια φορά προτείνει την επιλεκτική αναγνώριση της παιδαγωγικής επάρκειας ορισμένων μόνο πτυχιούχων Πληροφορικής παρερμηνεύοντας ακόμη και αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας το οποίο έχει ήδη κρίνει παρεμπιπτόντως, ότι η κατάταξη μιας σχολής στις καθηγητικές πρέπει να βασίζεται στο πρόγραμμα σπουδών της και σε αντικειμενικά κριτήρια.

Η προτεινόμενη τροπολογία οδηγεί στην ανατροπή της σειράς επιτυχίας στους πίνακες ΑΣΕΠ και της κατάταξης των υποψηφίων προς διορισμό σε θέσεις μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών Πληροφορικής. Ακόμη στην εύνοια συγκεκριμένων προσώπων ενόψει των επικείμενων διορισμών στους κλάδους Πληροφορικής. Παρόμοιες ρυθμίσεις επέτρεψαν, τα προηγούμενα χρόνια, την πρόσληψη πλέον των 3000 προσώπων σε μόνιμες θέσεις των κλάδων Πληροφορικής. Πρόσωπα που παρά το γεγονός ότι δεν διέθεταν πτυχίο Πληροφορικής, υποσκέλισαν τους αρμόδιους επιστήμονες με μόνο προσόν την σκανδαλώδη εύνοια των διοικούντων.

Είναι καιρός να συνειδητοποιηθεί ότι η δραματική υστέρηση της χώρας μας στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και στην επίτευξη των στόχων της Στρατηγικής της Λισσαβόνας είναι αποτέλεσμα αποσπασματικών και λανθασμένων πολιτικών και ρυθμίσεων που ακολουθούνται στον χώρο της εκπαίδευσης.

Το υπόμνημα επισημαίνει την ανάγκη της επανεξέτασης της έννοιας της καθηγητικής σχολής, την αντικατάστασή της, ως αόριστης έννοιας από τον προσδιορισμό συγκεκριμένων διδακτικών και ουσιαστικών προσόντων και για τον σκοπό αυτό σχετικό δημόσιο διάλογο με στόχο την πραγματική αξιοποίηση των επιστημόνων της πληροφορικής και επικοινωνιών, ενός τομέα με εξαιρετική συμβολή στην Εθνική Οικονομία, την απασχόληση και την έρευνα και καινοτομία.

 

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου

της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας


Σχετικό υπόμνημα προς το ΥΠΕΠΘ