Όλα τα Άρθρα

Ανακοίνωση της ΕΠΕ σχετικά με την πρόσφατη τροπολογία για τις καθηγητικές σχολές

Ανακοίνωση της ΕΠΕ σχετικά με την πρόσφατη τροπολογία για τις καθηγητικές σχολές

Το βράδυ της 26ης Αυγούστου 2009 ολοκληρώθηκε στη Βουλή η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου με τίτλο "Ρύθμιση θεμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης". Ένα από τα κύρια θέματα στα οποία εστίασαν οι βουλευτές που μίλησαν ήταν και η τροπολογία με την οποία αναγνωρίζεται ένα μόνο εκ των δεκάδων τμημάτων Πληροφορικής ως καθηγητική σχολή. Το ενδιαφέρον που υπήρξε για το θέμα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το πρόγραμμα σπουδών όλων των υπολοίπων τμημάτων Πληροφορικής είναι πανομοιότυπο με το συγκεκριμένο τμήμα ενώ ταυτόχρονα υπάρχει σωρεία δικαστικών αποφάσεων αναγνώρισης πολλών Τμημάτων Πληροφορικής ως καθηγητικών σχολών.

 

Μετά από επίπονη προσπάθεια της ΕΠΕ και σε συνεργασία με μεμονωμένους συναδέλφους και τον εντολοδόχο δικηγόρο τους και νομικό σύμβουλο της Ένωσης, επιτεύχθηκε, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η έγκαιρη ενημέρωση όλων των βουλευτών και των κοινοβουλευτικών κομμάτων και η ανάδειξη του ζητήματος αυτού σε κυρίαρχο θέμα της διαδικασίας, κατά την κατ΄ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου (βλ. και σχετικό απόσπασμα των πρακτικών ). Αξίζει επίσης να επισημανθεί η ουσιαστική συμβολή της ΕΠΕ και των μεμονωμένων συναδέλφων που κινητοποιήθηκαν, σε συνεργασία με το νομικό σύμβουλο, τόσο για τη σύνταξη του υπομνήματος και της εκτελεστικής περίληψής του, όσο και για την πλήρη και τεκμηριωμένη ενημέρωση κομμάτων και βουλευτών.

 

Η σχετική τροπολογία, οι τοποθετήσεις των εισηγητών της κυβέρνησης και των κομμάτων της αντιπολίτευσης και οι τοποθετήσεις των υφυπουργών αποδεικνύουν ότι ο κλάδος της Πληροφορικής έχει αποκτήσει πλέον σημαντική δυναμική. Επιπρόσθετα, για πρώτη φορά, η κυβέρνηση μέσω του αρμόδιου εισηγητή κ. Αυγενάκη, αποδέχεται ότι είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός των διατάξεων του ν. 1566/1985 περί καθηγητικών σχολών, όπως προκύπτει από τη δήλωσή του, ότι:

 

"...Σημειώνεται ότι σκοπός της παρούσας ρύθμισης είναι τα προσόντα διορισμού των υφιστάμενων κλάδων προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να εναρμονιστούν προς τις εξελίξεις που έχουν επέλθει στις οργανωτικές ρυθμίσεις των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, κυρίως με την ίδρυση νέων αντίστοιχων πανεπιστημίων και τμημάτων τους, δεδομένου ότι για τους οικείους κλάδους τα σχετικά προσόντα καθορίστηκαν αρχικά από το ν. 1566/1985..."

 

Παρά το ότι τελικά η εν λόγω τροπολογία έγινε νόμος του κράτους, χωρίς να ληφθεί υπόψη η παραπάνω πρόταση του εισηγητή της πλειοψηφίας, η ΕΠΕ εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της για την αιτιολόγηση αυτού του αποτελέσματος από κυβερνητικής πλευράς, όπως αυτή προκύπτει από τα σχετικά κείμενα των πρακτικών της Βουλής. Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός ΥπΕΠΘ, κ. Α. Λυκουρέντζος στην ομιλία του διευκρίνισε ουσιαστικά πως, για τον προσδιορισμό των "καθηγητικών σχολών", το ΥπΕΠΘ δεν εξετάζει το ζήτημα συνολικά, ασκώντας εθνική πολιτική στην Παιδεία, όπως θα ώφειλε, αλλά αποφασίζει και νομοθετεί κατά τη βούληση των (αιτούντων) τμημάτων και βάσει γνωμοδοτήσεων. Κάτι τέτοιο όμως δεν αποτελεί σοβαρή "εθνική πολιτική για την Παιδεία", αλλά "χαωτική διαδικασία" που χαρακτηρίζεται από αποσματικότητα και έλλειψη κεντρικού οράματος και σχεδιασμού, και η οποία εγγυημένα οδηγεί σε στρεβλώσεις, αδικίες και ανισότητες. Το Υπουργείο πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσει ότι η κυβέρνηση δι' αυτού χαράζει μακροπρόθεσμη στρατηγική και πολιτική στον τομέα της παιδείας. Στο πλαίσιο αυτό καλούμε το ΥΠΕΠΘ να εφαρμόσει το Π.Δ. που το ίδιο προώθησε για την επαγγελματική κατοχύρωση των Πληροφορικών, το οποίο προσδιορίζει ότι όλοι οι πληροφορικοί έχουν δικαίωμα να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί.

 

Μετά τα παραπάνω, εκτίμηση όλων είναι πως γίνεται πλέον φανερή η ανάγκη εντονότερης κινητοποίησης των συναδέλφων σε όλη την Ελλάδα ώστε με την ενεργοποίησή τους στα τοπικά μας παραρτήματα να επιτευχθεί ο αναγκαίος συντονισμός των εξωδικαστικών και δικαστικών κινήσεών μας, καθώς και να ενταθούν οι προσπάθειές μας για ίση μεταχείριση όλων των Πληροφορικών και αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας. Τώρα είναι η ώρα για εντονότερη προώθηση των προτάσεων μας και για τα ζητήματα των αναθέσεων, των κριτηρίων επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, της ποιότητας των μαθημάτων, τις πιστοποιήσεις, της μετάταξης των μη Πληροφορικών στους φυσιολογικούς τους κλάδους κλπ.

 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συστρατευθούν σε αυτή την προσπάθεια της ΕΠΕ, γνωρίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό υπηρετούν τις ευρύτερες ανάγκες και αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας μας.