Όλα τα Άρθρα

Επιστολή του Εργασιακού Τομέα Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης προς Υπ. Παιδείας για τους υπεύθυνους εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ

Αιτήματα της ΕΠΕ για την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ και την αξιοποίηση των επιστημονικών και τεχνολογικών γνώσεων των Καθηγητών Πληροφορικής προς όφελος των σχολικών μονάδων και της διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων,

Η επιστολή σε pdf

Σχετική απάντηση από το Υπουργείο

 

 

 

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας
Εργασιακός Τομέας Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Κοδριγκτώνος 33, 5ος όροφος

ΤΚ 10434, Αθήνα

www.epe.org.gr

e-mail: info(στο)epe.org.gr



ΠΡΟΣ: Πολιτική ηγεσία Υπουργείου

Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝ: Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου

Περιφερειακές

Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Διευθύνσεις

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΟΛΜΕ

Τμήματα

Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και

Τεχνολογικού Τομέα Α.Ε.Ι. (βλ. Πίνακα που

συνοδεύει την παρούσα επιστολή)

Μέσα Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ: «Υπεύθυνοι Εργαστηρίων

Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ

(Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ)»

Αθήνα, 10-10-2011

Αξιότιμη κα

Υπουργέ,

Σύμφωνα

με τις ισχύουσες διατάξεις για τους

υπεύθυνους των Σχολικών Εργαστηρίων

Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ

(Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.),

των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, ΕΠΑ.Λ.

και Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

για την αποτελεσματική κάλυψη των

υποχρεώσεων τους, οι οποίες εντάσσονται

στα διδακτικά τους καθήκοντα, διατίθενται

τρεις (3) ώρες από το υποχρεωτικό τους

ωράριο και καταγράφονται στο ωρολόγιο

πρόγραμμα του σχολείου που ανήκει το

εργαστήριο, κατανεμημένες σε διαφορετικές

ημέρες.

Δυστυχώς

όμως, χωρίς

καμία λογική εξήγηση, για την παροχή

του ίδιου ακριβώς έργου, δεν ισχύει το

ίδιο για τους υπευθύνους των Σχολικών

Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών

Η/Υ των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων

(Σ.Ε.Κ.).

Για αυτούς, το ίδιο έργο δεν αναγνωρίζεται

ως διδακτική

απασχόληση,

παρά μόνο ως μείωση του υποχρεωτικού

τους ωραρίου στις 18 ώρες εβδομαδιαίως.

Ως αποτέλεσμα ένας συνάδελφος που έχει

υποχρεωτικό ωράριο 19 ή 18 ωρών και

αναλαμβάνει υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. σε

Σ.Ε.Κ., να

έχει την τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση,

αλλά το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας

του να φτάνει ουσιαστικά στις 21 ώρες,

δηλαδή να

δουλεύει υπερωριακά χωρίς να αμοίβεται.

Επίσης,

παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί

συνάδελφοι καθηγητές Πληροφορικής, οι

οποίοι συμπληρώνουν ωράριο σε 2 ή και 3

σχολεία (γυμνάσια/λύκεια), να ορίζονται

ως υπεύθυνοι Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. σε

ένα μόνο από τα σχολεία που υπηρετούν,

ενώ ουσιαστικά επιβαρύνονται

με τα καθήκοντα υπευθύνου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. σε

όλα τα σχολεία που υπηρετούν.

Όσον

αφορά τα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής

και Εφαρμογών Η/Υ των σχολείων της

Πρωτοβάθμιας,

δεν

έχει δημοσιευτεί από το Υπουργείο καμία

εγκύκλιος που να αφορά τον ορισμό

υπευθύνων, με αποτέλεσμα η λειτουργία

τους να υφίσταται

χάρη

στην εθελοντική, υπερωριακή εργασία

των συναδέλφων

καθηγητών

Πληροφορικής

που προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές-ωρομίσθιοι

ή αποσπώνται/διατίθενται από την Β/θμια.

Ειδικά οι συνάδελφοι καθηγητές της

Β/θμιας οι οποίοι υφίστανται άδικη

αύξηση του υποχρεωτικού ωραρίου τους

στις 21 ώρες κατά την τοποθέτησή τους

στην Α/θμια, ταυτόχρονα βιώνουν επιπλέον

επιβάρυνση στο ωράριό τους με την

αναγκαστική εργαστηριακή απασχόλησή

τους προκειμένου να ασκήσουν απρόσκοπτα

τα διδακτικά τους καθήκοντα.

Πρέπει

να γνωρίζετε ότι η

τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση

είναι

η ελάχιστη που απαιτείται εβδομαδιαία

από τους συναδέλφους για τα καθήκοντα

που έχουν αναλάβει σύμφωνα με τον

Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολικού

Εργαστηρίου Πληροφορικής & Εφαρμογών

Η/Υ που το ίδιο το υπουργείο έχει εκδώσει

(τήρηση υπηρεσιακών βιβλίων και εντύπων,

Διαχείριση, Συντήρηση και αποκατάσταση

προβλημάτων στο Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ., Ασφάλεια

και Υγιεινή, συμβουλευτικές δράσεις

κλπ) ώστε να λειτουργήσει σωστά ένα

σχολικό εργαστήριο. Επιπλέον,

η

εργασία αυτή, παρότι οδηγεί και σε

σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων για

τις Σχολικές Μονάδες, επιβαρύνεται

ακόμα πιο πολύ φέτος αφενός με την

υποβάθμιση και σχεδιαζόμενη πλήρη

κατάργηση των Κέντρων Πληροφορικής και

Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ), και αφετέρου

με την πλήρη αξιοποίηση των εργαστηρίων

από όλους τους καθηγητές που έχουν

περάσει την Επιμόρφωση Β' επιπέδου, αλλά

και από όλους τους καθηγητές που διδάσκουν

και θα διδάξουν το μάθημα της Ερευνητικής

Εργασίας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου,

όπου το εργαστήριο της πληροφορικής

και η πρόσβαση στο διαδίκτυο αποτελούν

βασική υλικοτεχνική υποδομή του

μαθήματος.

Επίσης,

πρέπει να γνωρίζετε ότι

μεγάλος αριθμός Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. λειτουργούν

με τεχνολογικά ξεπερασμένο εξοπλισμό,

που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνάει

την δεκαετία χρήσης, παρουσιάζει πολύ

συχνά βλάβες, είναι ανεπαρκής για

συγκεκριμένες χρήσεις και το Υπουργείο

δεν έχει προχωρήσει στην σταδιακή

αντικατάστασή του ως όφειλε εδώ και

πολύ καιρό. Μάλιστα με δεδομένη την

αυξανόμενη χρήση, λόγω προσθήκης νέων

μαθημάτων και αλλαγής τρόπου διδασκαλίας

παλαιών, σε πολλά σχολεία δημιουργούνται

ανάγκες για την ύπαρξη και νέων εργαστηρίων

είτε αυτόνομων στην δική τους αίθουσα

είτε φορητών στην τάξη.

Για

την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων

Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ και την

αξιοποίηση των επιστημονικών και

τεχνολογικών γνώσεων των Καθηγητών

Πληροφορικής προς

όφελος των σχολικών μονάδων και της

διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων,

ζητάμε:

  1. Την άμεση αναγνώριση της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης και την ενσωμάτωση των τριών ωρών στο υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (Σ.Ε.Κ.), όπως ορίζεται και για τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες.

  2. Την άμεση επέκταση της συγκεκριμένης ρύθμισης και στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να καταστεί δυνατή η σωστή υποστήριξη των εργαστηρίων τους και η υλοποίηση των προγραμμάτων διδασκαλίας τόσο στο κλασικό, όσο και στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο.

  3. Τον υποχρεωτικό ορισμό ενός υπευθύνου Καθηγητή για κάθε Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. που λειτουργεί. Όταν είναι αναγκαία η ανάθεση 2 εργαστηρίων στον ίδιο υπεύθυνο, μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και λόγω ιδιαίτερων συνθηκών (όπως όταν σε 2 απομακρυσμένα σχολεία διδάσκει και συμπληρώνει ωράριο μόνο ένας Καθηγητής ΠΕ19-20), τότε θα πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη (αναλογικά με τον αριθμό των εργαστηρίων) μείωση του διδακτικού του ωραρίου.

  4. Να τεθεί ως κυρίαρχο κριτήριο επιλογής υπευθύνου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. η κατοχή βασικού πτυχίου στην Πληροφορική, όπως αυτό έχει τεκμηριωθεί και υποβληθεί σε υπόμνημα από τις 11 Ιουλίου του 2006 (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=281).

  5. Την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου που θα αφορά το σχεδιασμό, τη δημιουργία, τη στελέχωση και την εύρυθμη λειτουργία της απαραίτητης υποστηρικτικής υποδομής υπηρεσιών για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ., αλλά και των λοιπών ηλεκτρονικών υπηρεσιών ενός σύγχρονου σχολείου, προς το μαθητή, τον εκπαιδευτικό και την κοινωνία. Μέχρι την δημιουργία της υποδομής αυτής είναι απολύτως αναγκαία η διατήρηση και ενίσχυση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. τα οποία προσφέρουν σημαντικό έργο στην υποστήριξη των Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ..

  6. Την καταγραφή της κατάστασης του εξοπλισμού των υπαρχόντων Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ και των αναγκών για την προμήθεια νέου εξοπλισμού ή και νέων εργαστηρίων (σταθερών ή φορητών), και την δρομολόγηση των διαδικασιών για την ικανοποίηση των αναγκών αυτών. Την αξιοποίηση του Ελεύθερου Λογισμικού, Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (Ε.Λ.Λ.Α.Κ.) τόσο για τα παλαιότερα όσο και για τα νέα εργαστήρια (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=442).

Αναμένουμε

τις δικές σας ενέργειες και παραμένουμε

στη διάθεσή σας για ειλικρινή διάλογο

και συνεργασία.

Το Συντονιστικό Συμβούλιο

του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

 

 

Νίκος Κατσάλης

κιν. 6932296190

Κώστας Μαρασλής

κιν. 6972875415

Μάνος Πουλάκης

κιν. 6947998738

 



Πίνακας

τμημάτων Πληροφορικής

  1. Βιομηχανικής Πληροφορικής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καβάλας

  2. Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  3. Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  4. Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης

  5. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

  6. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης

  7. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο) Κατεύθυνση Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, ΑΠΘ

  8. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο) Κατεύθυνση Πληροφορικής, ΕΜΠ

  9. Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πολυτεχνείο Κρήτης

  10. Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά

  11. Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών

  12. Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

  13. Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

  14. Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

  15. Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

  16. Πληροφορικής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας

  17. Πληροφορικής, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης

  18. Πληροφορικής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

  19. Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

  20. Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  21. Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

  22. Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιά

  23. Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Σερρών

  24. Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λαμίας

  25. Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Μακεδονίας

  26. Πληροφορικής και Τηλεματικής, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

  27. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Αθηνών

  28. Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας

  29. Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου

  30. Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καλαμάτας

  31. Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λάρισας

  32. Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων (Ναυπάκτου), Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Μεσολογγίου

  33. Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά