Σχετικά με την ομαδοποίηση κλάδων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

07/04/2017 Παλαιότητα 195 days
Κατηγορία: Επικαιρότητα

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Με ενδιαφέρον διαβάσαμε, στην εισήγηση για την ομαδοποίηση των κλάδων Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, την πρόταση για την ενοποίηση των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 (Πληροφορικής), η οποία θεωρούμε ότι κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Με αφορμή την πρόταση αυτή, οφείλουμε να προτείνουμε κάποιες απαραίτητες μεταρρυθμίσεις τόσο για την ορθολογικότερη και αξιοκρατική αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού δυναμικού, όσο και για την αναβάθμιση της παρεχόμενης πληροφορικής παιδείας στα Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ της χώρας.


ΠΡΟΣ Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
ΚΟΙΝ Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου

Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΟΛΜΕ

Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα Α.Ε.Ι.

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με την ομαδοποίηση κλάδων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Αθήνα, 6-4-2017

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με ενδιαφέρον διαβάσαμε, στην εισήγηση για την ομαδοποίηση των κλάδων Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, την πρόταση για την ενοποίηση των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 (Πληροφορικής), η οποία θεωρούμε ότι κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Με αφορμή την πρόταση αυτή, οφείλουμε να προτείνουμε κάποιες απαραίτητες μεταρρυθμίσεις τόσο για την ορθολογικότερη και αξιοκρατική αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού δυναμικού, όσο και για την αναβάθμιση της παρεχόμενης πληροφορικής παιδείας στα Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ της χώρας.

Θα γνωρίζετε ασφαλώς ότι στους παραπάνω κλάδους (ΠΕ19 & ΠΕ20), υπηρετούν και εκπαιδευτικοί χωρίς βασικό πτυχίο από Τμήμα Πληροφορικής, όπως απόφοιτοι Τμημάτων Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Φιλοσοφικής, Θεολογίας κ.α. Αυτό οφείλεται σε στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν στην δεκαετία του ’90 και στις οποίες η Ένωσή μας έχει αναφερθεί επανειλημμένα στο παρελθόν. Θεωρούμε ότι είναι καιρός να αρθούν οι στρεβλώσεις αυτές ώστε να διορθωθούν και τα σημαντικά προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργήσει, όπως:

  • Η ουσιαστική υποβάθμιση της παρεχόμενης πληροφορικής παιδείας.

  • Ο διορισμός εκπαιδευτικών σε κλάδο χωρίς το απαραίτητο εκ του νόμου βασικό πτυχίο (ενδεικτικά: Π.Δ. 118/1995 - https://is.gd/tv1qN4, ΥΑ Δ2/64765/14.9.01 κλπ).

  • Η μετατροπή σεμιναρίων σε εισιτήριο διορισμού στο δημόσιο και η υποβάθμιση των πτυχίων των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.

  • Η άδικη και άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών τόσο γιατί ορισμένοι κατέλαβαν αμέσως οργανικές θέσεις σε σχολεία στην περιοχή διαμονής τους ενώ άλλοι με τα ίδια πτυχία προσέφεραν σε απομακρυσμένες θέσεις για πολλά χρόνια, αλλά και γιατί εκπαιδευτικοί με ένα πτυχίο κατέχουν δύο ειδικότητες (αφού πολλοί έχουν αναγνωρίσει και τη δεύτερη ειδικότητα του βασικού και μοναδικού τους πτυχίου) και έχουν τις ίδιες δυνατότητες διδασκαλίας με άλλους που κατέχουν δύο πτυχία.

Για την διόρθωση όλων αυτών των σημαντικών προβλημάτων προτείνουμε άμεση νομοθετική πρωτοβουλία ώστε:

  1. Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19-20, χωρίς βασικό πτυχίο πληροφορικής, να δηλώσουν άμεσα αν επιθυμούν τη μετάταξη στον κλάδο του βασικού τους πτυχίου ή όχι. Όπως ήδη αναφέρθηκε πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη ζητήσει και αναγνωρίσει και την δεύτερη ειδικότητα, του βασικού τους πτυχίου.

  2. Εφόσον ο εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ19-20, χωρίς βασικό πτυχίο πληροφορικής, επιθυμεί τη μετάταξη, μόλις δημιουργηθεί οργανικό κενό στην ειδικότητα του βασικού πτυχίου του (Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Θεολογίας κλπ) σε οποιοδήποτε σχολείο της ευρύτερης περιοχής που βρίσκεται το σχολείο της οργανικής του, να μετατάσσεται στην ειδικότητά του βασικού πτυχίου του, να καταλαμβάνει το συγκεκριμένο οργανικό κενό και να ελευθερώνει την οργανική της ειδικότητας ΠΕ19-20. Μέχρι την ύπαρξη του συγκεκριμένου κενού, ο εκπαιδευτικός αυτός να αναλαμβάνει, εφόσον περισσεύουν ώρες μετά την κάλυψη του ωραρίου των υπολοίπων εκπαιδευτικών, ως Α’ ανάθεση τη διδασκαλία των μαθημάτων που αντιστοιχούν στο βασικό του πτυχίο, αντί αυτών της Πληροφορικής τις οποίες θα καλύπτει εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ19-20 με βασικό πτυχίο πληροφορικής.

  3. Εφόσον ο εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ19-20, χωρίς βασικό πτυχίο πληροφορικής, δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να μεταταχθεί στον κλάδο του βασικού του πτυχίου, να είναι υποχρεωμένος σε εύλογο χρονικό διάστημα (πχ 6 έτη από την ψήφιση του νόμου) να αποφοιτήσει από τμήμα Πληροφορικής (π.χ. το τμήμα Πληροφορικής του Ε.Α.Π. ή κάποιο άλλο), στο οποίο θα εισάγεται άμεσα χωρίς εξετάσεις-δίδακτρα και το οποίο με την αποφοίτηση θα του εξασφαλίζει αυτοδικαίως την ένταξη στον ενοποιημένο κλάδο ΠΕ19-20.

Η πρόταση αυτή έχει σημαντικά οφέλη για το σχολείο αλλά και για την πολιτεία καθώς:

  • Οδηγεί στην εξασφάλιση υψηλού επιπέδου παρεχόμενης εκπαίδευση που διασφαλίζεται από την κατοχή του βασικού πτυχίου (που άλλωστε είναι απαραίτητο προσόν διορισμού) και όχι από οποιουδήποτε τύπου σεμινάρια ή απλή εμπειρία.

  • Δεν δημιουργείται κανένα επιπλέον κόστος για την πολιτεία και σε πολλές περιπτώσεις γίνεται σημαντική εξοικονόμηση χρόνου στις αναθέσεις μαθημάτων των ειδικοτήτων στις οποίες θα γίνουν οι μετατάξεις.

  • Γίνεται ορθολογικότερη αξιοποίηση του προσωπικού με βάση πάντα τα προσόντα του και την αξιοκρατία.

  • Διορθώνονται οριστικά και με τον καλύτερο τρόπο στρεβλώσεις του παρελθόντος, οι οποίες όπως προαναφέραμε έχουν δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και έχουν οδηγήσει στην υποβάθμιση της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας.

Με τη βεβαιότητα πως θα αντιληφθείτε τα σημαντικά οφέλη της πρότασή μας και θα την εξετάσετε σοβαρά, περιμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας και παραμένουμε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

URL: http://www.epe.org.gr/, mailto: info<στο>epe.org.gr

Νικόλαος Κατσάλης (katsalis<στο>sch.gr)

Φώτης Αλεξάκος (falexakos<στο>hol.gr)