ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Η πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει ότι τα τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ είναι καθηγητικές σχολές

20/10/2003 Παλαιότητα 16 yrs

Να σταματήσει η αμφισβήτηση των προσόντων των Πληροφορικών και η παράνομη κατάληψη των θέσεων καθηγητών Πληροφορικής από ακατάλληλα πρόσωπα


Να σταματήσει η αμφισβήτηση των προσόντων των Πληροφορικών και η παράνομη κατάληψη των θέσεων καθηγητών Πληροφορικής από ακατάλληλα πρόσωπα

Από το 1992, που ιδρύθηκαν οι κλάδοι καθηγητών Πληροφορικής ΠΕ19 και ΠΕ20, συντεχνιακοί και γραφειοκρατικοί κύκλοι του Υπουργείου Παιδείας είχαν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην ομαλή ροή Πληροφορικών προς την εκπαίδευση, αρνούμενοι να μας αναγνωρίσουν ως πτυχιούχους καθηγητικών σχολών ενώ ταυτόχρονα επέτρεπαν την κάλυψη των θέσεων καθηγητών Πληροφορικής σε πρόσωπα που δεν έχουν σπουδάσει την Πληροφορική!

Η τυφλή άρνησή τους να αναγνωρίσουν τα τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ ως καθηγητικές σχολές ήταν τελείως αδικαιολόγητη, άνιση και παράνομη καθώς έχουμε από τις σπουδές μας, ίση και μεγαλύτερη παιδαγωγική εκπαίδευση από τους αποφοίτους των παραδοσιακών καθηγητικών σχολών (μαθηματικούς, φυσικούς κ.λ.π.). Το αυταπόδεικτο αυτό γεγονός έχει επιπλέον επισήμως διακηρυχθεί από το 1993 με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων των Τμημάτων μας, Πρυτανικών Συμβουλίων και Συγκλήτων των Πανεπιστημίων μας.

Η άρνηση του Υπουργείου Παιδείας να προσαρμοστεί στην αντικειμενική αυτή πραγματικότητα μας οδήγησε σε κινητοποιήσεις αλλά και σε συστηματική δικαστική διεκδίκηση των δικαίων μας. Έχουν εκδοθεί ήδη δεκάδες αποφάσεις των Διοικητικών Δικαστηρίων με τις οποίες:

     

  1. Έχουν κριθεί παράνομοι όλοι οι διορισμοί από το 1996 μέχρι το 2000

  2. Διατάχθηκε ο αναδρομικός διορισμός εκατοντάδων Πληροφορικών που το Υπουργείο Παιδείας είχε αρνηθεί να διορίσει κανονικά.
  3. Αναγνωρίστηκε πανηγυρικά ότι τα τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ είναι καθηγητικές σχολές.
  4.  

Κατόπιν αυτών, και έχοντας την υποχρέωση να συμμορφωθεί προς τη νομολογία που δημιουργήσαμε, το Υπουργείο Παιδείας, τα τελευταία δύο χρόνια, προχώρησε σε κανονικούς διορισμούς Πληροφορικών. Η πληροφορική παιδεία ανέπνευσε. Τα μαθήματα της Πληροφορικής άρχισαν να διδάσκονται σε περισσότερα σχολεία και με τον ορθό παιδαγωγικά και επιστημονικά τρόπο. Το θέμα που χρόνια μας απασχολούσε φάνηκε να βαίνει προς επίλυση.

Όμως ξαφνικά, οι συντεχνίες και η σκοτεινή γραφειοκρατία που εμπνεύστηκαν, υλοποίησαν και εκμεταλλεύτηκαν τον παράνομο αποκλεισμό μας από την εκπαίδευση, με την αόρατη και παρασκηνιακή επιρροή τους στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιχειρούν να ακυρώσουν τη νομολογία κα την πρόσφατη νομοθεσία και να επαναφέρουν τον πληροφορικό μεσαίωνα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

     

  1. Αμφισβητούν τα προσόντα και απειλούν με υπηρεσιακή στασιμότητα τους Πληροφορικούς που κατέχουν μόνιμες θέσεις καθηγητών Πληροφορικής. Το πογκρόμ εναντίον τους έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Απρίλιο.

  2. Εισηγούνται τώρα νομοθετική ρύθμιση με την οποία εξαιρούνται οι Πληροφορικοί από τους πτυχιούχους καθηγητικών σχολών και δίνεται εκ νέου η δυνατότητα διορισμού στη θέση τους προσώπων που δεν έχουν βασικές σπουδές στην Πληροφορική.
  3.  

Είναι πραγματικά περίεργο, εν όψει εθνικών εκλογών, να επιχειρείται τέτοια απροκάλυπτη επίθεση εναντίον ενός κλάδου που αριθμεί 20.000 άτομα και κάθε χρόνο (μετά την ίδρυση νέων τμημάτων και την αύξηση των εισακτέων) εμπλουτίζεται με 5.000 νέους επιστήμονες. Το χειρότερο βέβαια είναι η υποβάθμιση της πληροφορικής παιδείας και η υπονόμευση της αναπτυξιακής πορείας της χώρας στην Κοινωνία των Πληροφοριών η οποία σημειωτέον χρηματοδοτείται ήδη από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους συνολικού ύψους 1 τρις δραχμών (δηλ. 3 δισεκατομμύρια ευρώ).

Ζητούμε άμεσα να τροποποιηθούν οι επίμαχες διατάξεις του νομοσχεδίου ώστε:

     

  1. Να αναγνωριστεί ότι τα τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ είναι καθηγητικές σχολές σύμφωνα και με την υφιστάμενη νομολογία.

  2. Να τερματιστούν οι διορισμοί σε θέσεις καθηγητών Πληροφορικής όσων δεν έχουν βασικό τίτλο σπουδών στην Πληροφορική.
  3.