Ανακοίνωση: Οι Καθηγητές Πληροφορικής απαιτούν ένα νέο πνεύμα εκπροσώπησης

30/03/2011 Παλαιότητα 9 yrs

Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος (ΕΠΕ) χαιρετίζει την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ΠΕΚΑΠ που πραγματοποιήθηκε στις 16-3-2011 και επισημαίνει την ανάγκη να αποκτήσει ο κλάδος την υπόσταση και τον ρόλο που του αναλογεί στην Πληροφορική Εποχή μέσα από τη μαζική παρουσία μας στην Επιστημονική και Επαγγελματική Ένωση όλων των Πληροφορικών.


Η ανακοίνωση σε pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Οι

Καθηγητές Πληροφορικής απαιτούν ένα

νέο πνεύμα εκπροσώπησης

Αθήνα, 30 Μαρτίου 2011

Η

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος (ΕΠΕ)

χαιρετίζει την απόφαση της Γενικής

Συνέλευσης της ΠΕΚΑΠ που πραγματοποιήθηκε

στις 16-3-2011. Είναι σημαντικό ότι οι

συνάδελφοι Πληροφορικοί, καθηγητές

ΠΕ19 και ΠΕ20, μέλη της ΠΕΚΑΠ, αποφάσισαν:

      • Να απορρίψουν στο σύνολό του το σχέδιο

        για κατάργηση της διδασκαλίας των

        μαθημάτων Πληροφορικής στο “Νέο

        Λύκειο”, αφού υπονομεύει την παιδεία

        μας και είναι σε πλήρη αναντιστοιχία

        με τις ανάγκες των μαθητών και της χώρας

        μας.

      • Να αρνηθούν να μπουν σε διάλογο με το

        ΥΠΔΒΜΘ όσον αφορά τον σχεδιασμό του

        για “αξιοποίηση” των

        Καθηγητών

        Πληροφορικής ως τεχνικών-διοικητικών

        για την υποστήριξη της υλοποίησης του

        σχεδιασμού του “Νέου Σχολείου”.

Είναι

ξεκάθαρο ότι το ΥΠΔΒΜΘ προσπαθεί να

οδηγήσει τους συναδέλφους σε μια συζήτηση

με σκοπό να τους παγιδεύσει και να τους

κάνει να αποδεχτούν τον ρόλο για τον

οποίο τους προετοιμάζει εδώ και πολύ

καιρό

(http://esos.gr/index2.php?option=com_k2&view=item&task=download&id=366)

και έτσι έμμεσα να συναινέσουν στο

σχέδιο που καταργεί την Πληροφορική ως

Μάθημα και τους ίδιους ως Καθηγητές και

την μετατρέπει σε απλό εργαλείο

υποστήριξης των άλλων μαθημάτων και

τους ίδιους σε Τεχνικούς. Η οποιαδήποτε

συζήτηση για το εν λόγω θέμα θα είχε τα

εξής τραγικά αποτελέσματα:

      • Να αποδεχτούμε ένα διασπαστικό

        ρόλο με τους υπόλοιπους κλάδους, αφού

        θα αποδεχόμασταν τον ρόλο μας

        στην υλοποίηση ενός σχεδίου που δεν

        έχει τεθεί σε διαβούλευση και δεν έχει

        αποδεχθεί επίσημα κανένας άλλος κλάδος

        και φυσικά ούτε η ΟΛΜΕ.

      • Να αποδεχθούμε το ΥΠΔΒΜΘ να μην

        μας αναγνωρίζει για συνομιλητές ως

        Καθηγητές Πληροφορικής, αφού δεν

        αποδέχεται να

        συζητήσει καν τις προτάσεις που έχουμε

        καταθέσει

        (http://www.epe.org.gr/various/Ypomnhma_YPEPTH_2010_10_10_PLIROFORIKH_PAIDEIA.pdf)

        για τη διδασκαλία των μαθημάτων και

        για τα προγράμματα σπουδών, ούτε τις

        προτάσεις μας για συστάσεις επιτροπών

        (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=433), ενώ μας

        αναγνωρίζει για συνομιλητές ως Τεχνικούς.

Το

δυσάρεστο όμως είναι ότι στη Γ.Σ.

μεμονωμένα μέλη του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ που

εκπροσωπούν τους συναδέλφους και θα

έπρεπε να τους προστατεύουν από τέτοιες

παγίδες (προφανείς και στους πιο αδαείς

συνδικαλιστές), όχι μόνο δεν φρόντισαν

να μην φτάσει καν ένα τέτοιο ζήτημα στη

Γ.Σ., αλλά με την στάση τους (όπως

αποδεικνύεται και από το video της Γ.Σ.)

προσπάθησαν να πείσουν το σώμα να

αποδεχτεί να μπει σε μια τέτοια συζήτηση

και σε ένα τέτοιο παζάρι, υπονομεύοντας

τους αγώνες μας.

Η

ΕΠΕ επισήμανε τα σημάδια έλλειψης

εκπροσώπησης αλλά και τη στάση

συγκεκριμένων προσώπων του ΔΣ

(http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=456) που

υπονομεύουν τις κινητοποιήσεις τους

κλάδου στον χώρο της παιδείας και δεν

έλαβε καμία απάντηση μέχρι στιγμής.

Δεν είναι τυχαίο το ότι, πιθανότατα με

ευθύνη των ίδιων προσώπων, η ΠΕΚΑΠ

πραγματοποιούσε τα συνέδριά της σε

χώρους του ΥΠΔΒΜΘ και με ομιλητές μέλη

της ηγεσίας της, την ώρα που αυτή αρνείται

να πάρει πίσω τις αναθέσεις της

προηγούμενης κυβέρνησης, στην Επαγγελματική

Εκπαίδευση, στις οποίες μαθήματα

πληροφορικής διδάσκονται από καθηγητές

άλλων κλάδων με πιστοποίηση. Δεν είναι

τυχαίο ότι σε ένα τέτοιο συνέδριο έγινε

η ανακοίνωση από την ίδια την Υπουργό

ότι “ ... οι μαθητές γνωρίζουν να πατούν

κουμπάκια ...”. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ

και μερικούς μήνες γινόντουσαν αδιαφανείς

συναντήσεις με συμβούλους – εκπροσώπους

χωρίς ονόματα, και έβγαιναν ανακοινώσεις

από τις συναντήσεις αυτές που καθησύχαζαν

τους συναδέλφους για τις επερχόμενες

εξελίξεις. Δεν είναι τυχαίο το ποιους

επιλέγει το ΥΠΔΒΜΘ για συνομιλητές, ενώ

πρόσφατα δεν έγινε δεκτό να βρίσκεται

σε συνάντηση και μέλος της ΕΠΕ, ενώ

παλαιότερα, για όσους έχουν μνήμη, είχε

γίνει πρόσκληση για κοινή θέση και

ανακοίνωση στην οποία ανταποκριθήκαμε

παρά τους ενδοιασμούς μας που σήμερα

επιβεβαιώνονται!

Συνάδελφοι

οι στιγμές είναι πολύ κρίσιμες και

απαιτεί εγρήγορση από τον καθένα μας.

Οι Πληροφορικοί της Εκπαίδευσης οφείλουμε

να θέσουμε τις βάσεις για αποτελεσματική

Πληροφορική Παιδεία, βασικό πυλώνα

ανάπτυξης και ευημερίας του λαού μας.

Σας καλούμε να μετατρέψουμε

την απειλή σε ευκαιρία, για να αποκτήσει

ο κλάδος μας την υπόσταση και τον ρόλο

που του αναλογεί στην Πληροφορική Εποχή

μέσα από τη μαζική παρουσία μας στην

Επιστημονική και Επαγγελματική Ένωση

όλων των Πληροφορικών.

Να υπερβούμε τον κατακερματισμό σε

"καθηγητές Πληροφορικής" και σε

"επαγγελματίες Πληροφορικής" ωσάν

η Πληροφορική Παιδεία να είναι αποκομμένη

από τις ευρύτερες κοινωνικές και

παραγωγικές ανάγκες.