ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Προτάσεις
ΕΠΕ για την Πληροφορική Παιδεία
Αναγκαία
η σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων
για την Πληροφορική Παιδεία σε όλες τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης
Αθήνα, 18
Οκτωβρίου 2010
Με
αφορμή το θέμα που έχει προκύψει αναφορικά
με την παρουσία του μαθήματος της
Πληροφορικής στα σχέδια για το “Νέο
Σχολείο” η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας
προτείνει, σύμφωνα με τις διατάξεις του
Προεδρικού Διατάγματος 63/2005, τη σύσταση
Επιτροπής
με συμμετοχή της Ένωσης και του νομικού
της συμβούλου καθώς και όσων άλλων
εμπλεκομένων φορέων και ιδιωτών
εμπειρογνωμόνων κρίνει το Υπουργείο
Παιδείας ως αναγκαίους.
Έργο
της επιτροπής θα είναι να
εξετάσει σφαιρικά τα υφιστάμενα
προβλήματα και να προτείνει λύσεις
θέτοντας τις βάσεις για ουσιαστική
Πληροφορική Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες
της Εκπαίδευσης σε δύο άξονες:
Τον Ψηφιακό Αλφαβητισμό (IT Literacy) και την Ψηφιακή Ευχέρεια (IT Fluency) που πρέπει να αποκτήσουν όλοι οι Πολίτες και ιδίως οι νέοι μας.
Την εκπαίδευση και κατάρτιση του παραγωγικού δυναμικού του κλάδου σε επίπεδο τεχνικών, τεχνολόγων και επιστημόνων μεριμνώντας και για τη διασφάλιση των επαγγελματικών τους ευθυνών και δικαιωμάτων.
Εν
όψει αυτής της διαδικασίας, η Ένωση
κατέθεσε υπόμνημα
προς το Υπ. Παιδείας με λεπτομερείς
προτάσεις,
προϊόν πολύμηνης συλλογικής εργασίας
μελών της που απηχούν την πολύχρονη
εμπειρία και τους προβληματισμούς των
Πληροφορικών της Εκπαίδευσης και όχι
μόνο
(http://www.epe.org.gr/various/Ypomnhma_YPEPTH_2010_10_10_PLIROFORIKH_PAIDEIA.pdf).
Η
Ένωση υπενθυμίζει τις δεσμεύσεις της
Υπουργού Παιδείας για τον επόμενο μεγάλο
εθνικό στόχο για το 2020 να γίνει η Ελλάδα
μία από τις δέκα πρώτες στον κόσμο στην
Πληροφορική και τις Τηλεπικοινωνίες,
όπως τις διατύπωσε ήδη από τις 28 Μαρτίου
2005 σε ημερίδα της ΕΕΤΤ για τις ηλεκτρονικές
επικοινωνίες
(http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=211)
ενώπιον όλων των εκπροσώπων του κλάδου
Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Υπενθυμίζει, επίσης, δηλώσεις του
Πρωθυπουργού την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου
στη Βουλή ότι «Στόχος
μας είναι ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης
που θα βασίζεται στις νέες τεχνολογίες.
Εκεί επενδύουμε τις προσπάθειές μας
για να αλλάξουμε τον ρου της οικονομίας.
Στο όνομα της διεθνούς επανάστασης δεν
θα αφήσουμε να κυριαρχήσουν μικροκομματικές
σκοπιμότητες».
Ζητούμε
από την Υπουργό Παιδείας και προσωπικά
από τον Πρωθυπουργό να δείξουν έμπρακτα
ότι εννοούν τα όσα διακηρύσσουν
δρομολογώντας, μαζί με τους επιστήμονες
της Πληροφορικής, τις διαδικασίες που
θα επιτρέψουν στο εκπαιδευτικό σύστημα
στο σύνολό του να υπηρετήσει αποτελεσματικά
το “μεγάλο εθνικό μας στόχο”.