Όλα τα Άρθρα

Β' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου: Για το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου και την Πληροφορική

Κείμενο του ΔΣ της Β' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου για την Πληροφορική και το Νέο Λύκειο

<style type="text/css">p { margin-bottom: 0.21cm; }</style>

 

Β

ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

Κως,

ΕΠΑΛ, 22420-21883

Κάλυμνος,

2ο

Λυκειο, 22430-22625

14-02-2011

Α.Π.

15

ΓΙΑ

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ και την

πληροφορική

Προβληματισμό

και σοβαρές ενστάσεις δημιουργούν στους

εκπαιδευτικούς οι σχεδιασμοί της

κυβέρνησης για το νέο λύκειο, το νέο

τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια

εκπαίδευση και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα,

έτσι όπως έχουν βγει στο φως της

δημοσιότητας από δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ

αλλά και από δηλώσεις και συνεντεύξεις

στελεχών του Υπουργείου Παιδείας.

Η μεγάλη

ένσταση του εκπαιδευτικού κινήματος

έχει να κάνει με το κατά πόσο το νέο

λύκειο είναι αυτό που έχει ανάγκη ο

μαθητής, αν είναι στην κατεύθυνση της

ολόπλευρης και κριτικής μόρφωσης, στην

αναμόρφωση σε προοδευτική κατεύθυνση

των αναλυτικών προγραμμάτων ή αντίθετα

θα οξύνει τους ταξικούς φραγμούς, θα

εξοντώνει ακόμη περισσότερο τους

μαθητές, θα κάνει πιο ακριβή την μόρφωση

αφού θα επεκτείνει τα φροντιστήρια και

στο πρώτο έτος σπουδών στα ΑΕΙ όπου θα

γίνεται εκ νέου ένα ακόμη φιλτράρισμα.

Ακόμη περισσότερο, αυτό που πρέπει να

τεθεί επιτακτικά είναι τι προσανατολισμό

έχει συνολικά η εκπαίδευση και τι

υπηρετεί. Προφανώς και πρέπει το

εκπαιδευτικό κίνημα να καταθέσει με

δυναμικό τρόπο τη δική του άποψη για

όλα αυτά.

Η

Β΄ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου θα συμβάλλει σε αυτό

με ημερίδες και εκδηλώσεις(στην Κάλυμνο

με ημερίδα στις 12-03-2011 κ.α.), όμως θεωρεί

υποχρέωσή της να τοποθετηθεί καταρχάς

στο θέμα της φημολογούμενης κατάργησης

του μαθήματος της πληροφορικής στο νέο

λύκειο. Θεωρεί ότι είναι τουλάχιστον

αντιεπιστημονικό στην εποχή των νέων

τεχνολογιών, του πολυδιαφημιζόμενου

νέου σχολείου, των διαδραστικών πινάκων

να θεωρεί το ΥΠΔΒΜΘ ότι είναι περιττή

η διδασκαλία της πληροφορικής ως αυτόνομο

μάθημα. Παραπέρα δημιουργεί σοβαρά

προβλήματα η μη διδασκαλία του

συγκεκριμένου μαθήματος όταν η ουσιαστική

χρήση των νέων τεχνολογιών σε όλα τα

μαθήματα απαιτεί ουσιαστική γνώση και

όχι βασικές δεξιότητες. Ακόμη υπάρχουν

δεκάδες ανώτατες σχολές πληροφορικής

στα πανεπιστήμια οι οποίες απαιτούν

από τους φοιτητές τους ισχυρές βάσεις

πληροφορικής που δεν μπορούν να αποκτηθούν

παρά μόνο με την διδασκαλία σχετικών

μαθημάτων στο λύκειο.

Αντί για την

προτεινόμενη κατάργηση της πληροφορικής

λοιπόν, αυτό που απαιτείται είναι η

ακόμη περισσότερο συστηματική διδασκαλία

της σε όλες τις τάξεις του λυκείου, μέσα

σε σύγχρονα εργαστήρια και με τις όσο

καλύτερες αναλογίες καθηγητή – μαθητών.

Ενταγμένο σε ένα πραγματικά σύγχρονο

και προοδευτικό πρόγραμμα σπουδών,

ενιαίο, σε ένα ενιαίο 12χρονο αποκλειστικά

δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα

μορφώνει και δεν θα εξοντώνει τους

μαθητές. Που θα ανταποκρίνεται στις

ανάγκες της κοινωνίας και όχι της αγοράς

και των επιχειρήσεων.

ΓΙΑ

ΤΟ Δ.Σ.


Η

πρόεδρος

Πυθαρούλιου

Ελένη


Ο

γραμματέας

Ντούλας

Παναγιώτης