Όλα τα Άρθρα

Υπόμνημα της ΕΠΕ για τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. Και ΕΠΑ.Σ.

Υπόμνημα της ΕΠΕ για τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. Και ΕΠΑ.Σ.

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Κοδριγκτώνος 33, 5ος όροφος

ΤΚ 10434, Αθήνα

Τηλ: 210-8827444

www.epe.org.gr

e-mail: info<στο>epe.org.gr

 

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΠΡΟΣ: κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝ: α) κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, Πρωθυπουργό,

β) κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο, Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

γ) Βουλευτές όλων των πολιτικών κομμάτων

 

 

ΘΕΜΑ: “Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. Και ΕΠΑ.Σ.”

Αθήνα, 22 Σεπτεμβρίου 2008

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

 

Με μεγάλη έκπληξη λάβαμε γνώση της απόφασης 118842/Γ2, της 17ης Σεπτεμβρίου 2008, με θέμα “Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.“ που υπογράφει ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος και η οποία εκδίδεται μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αφού έχουν γίνει οι αναθέσεις μαθημάτων στις σχολικές μονάδες όλης της Χώρας.

Η απόφαση αυτή, κατά το μέρος που αφορά τις αναθέσεις των μαθημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών, είναι επιστημονικώς απαράδεκτη και πολιτικά ύποπτη καθώς:

  1. Διαπνέεται από πνεύμα αντιμετώπισης της επιστήμης της Πληροφορικής ως απλής δεξιότητας και των Πληροφορικών ως καθηγητών δεύτερης κατηγορίας που δεν θα μπορούν να διδάξουν ούτε σε δεύτερη ανάθεση τα κατεξοχήν μαθήματα της ειδικότητάς τους (για παράδειγμα τα μαθήματα εφαρμογών Η/Υ όλων των ειδικοτήτων, της δευτέρας και τρίτης τάξης των ΕΠΑΛ, που πλέον δεν μπορούν να τα διδάξουν ούτε σε δεύτερη ανάθεση οι καθηγητές των κλάδων ΠΕ19 Πληροφορικής ΑΕΙ και ΠΕ20 Πληροφορικής ΤΕΙ).
  2. Επιχειρεί να πριμοδοτήσει αδιαφανή κυκλώματα εμπορίας “πιστοποιητικών Πληροφορικής” αναδεικνύοντας τα προϊόντα που εμπορεύονται ως προσόν για την ανάθεση μαθημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών σε καθηγητές ασχέτων προς την Πληροφορική κλάδων (“εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ09, ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17 και ΠΕ18 με ... πιστοποιημένες γνώσεις στην πληροφορική").
  3. Επιχειρεί να υποβαθμίσει τα εργαστηριακά μαθήματα Πληροφορικής και να δημιουργήσει πλασματικές υπεραριθμίες Πληροφορικών αυξάνοντας την αναλογία μαθητών - καθηγητών σε 17 προς 1 τη στιγμή που η αναλογία, για όλα τα υπόλοιπα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. διαμορφώνεται σε 12 προς 1.

Σε μια περίοδο οικονομικής λιτότητας, είναι προκλητικό να επιχειρείται με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο, η απαξίωση τεράστιων επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί από το υστέρημα του Ελληνικού Λαού:

  • για τη λειτουργία των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ Πληροφορικής που παράγουν τους καθηγητές Πληροφορικής των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • για τη δημιουργία και τον εξοπλισμό σχολικών εργαστηριών αυστηρών προδιαγραφών όλα τα Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια της Χώρας
  • για την πρόσληψη χιλιάδων Πληροφορικών στους κλάδους ΠΕ19 και ΠΕ20.

Η εφαρμογή της απόφασης αυτής θα έχει πολλαπλά επιζήμια αποτελέσματα εάν εφαρμοστεί:

  • Θα υποβαθμίσει δραματικά την ποιότητα της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε μια κρίσιμη στιγμή για το αναπτυξιακό μέλλον της Χώρας, η οποία θα συνεχίσει να υποχωρεί στους κύριους δείκτες που αφορούν την Πληροφορική και τις Επικοινωνίες σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Θα οδηγήσει σε πλασματική υπεραριθμία των Εκπαιδευτικών Πληροφορικών με κίνδυνο απώλειας οργανικών θέσεων τη στιγμή που ο κλάδος των Πληροφορικών, ο οποίος αριθμεί 100.000 μέλη, όπως παραδεχτήκατε με δημόσια δήλωσή σας, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ανεργίας και ετεροαπασχόλησης.
  • Θα γιγαντώσει τα κυκλώματα εμπορίας ψευδεπίγραφων “πιστοποιήσεων Πληροφορικής” καθώς πολλοί καθηγητές άλλων κλάδων θα πέσουν θύματα των διαφημίσεων, που ήδη κυκλοφορούν, για “εξασφάλιση επαγγελματικής σταδιοδρομίας ως Πιστοποιημένων Εκπαιδευτικών Πληροφορικής”.

Ο κλάδος των Πληροφορικών βρίσκεται σε αναστάτωση και είναι αποφασισμένος να προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις αναλαμβάνοντας τις ευθύνες του έναντι της ελληνικής νεολαίας και της ελληνικής Κοινωνίας. Είμαστε αποφασισμένοι να προασπίσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της Χώρας σε πείσμα των αδιαφανών εμπορικών κυκλωμάτων που δεν έχουν διστάσει στο παρελθόν να μας απευθύνουν εγγράφως μέχρι και απειλές μηνύσεων.

 

 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Είναι πραγματικά λυπηρό να δίνεται, με την ανωτέρω απόφαση, η εικόνα μιας Κυβέρνησης που θέτει σε πρώτη προτεραιότητα την εξυπηρέτηση εμπορικών συμφερόντων εις βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης παιδείας και να προκαλείται μια πρωτοφανής αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Ως εκ τούτου, ζητούμε την άμεση προσωπική σας παρέμβαση για την ανάκληση της ανωτέρω απόφασης και την έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου για την αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας, παραπέμποντας εκ νέου στις προτάσεις που έχουμε διατυπώσει στα πλαίσια της Δημόσιας Διαβούλευσης για την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας 2006-2013, (http://www.epe.org.gr/various/PshfiakhStrathgikhOctober2005_final.pdf).

 

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου

της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

 

Ο Πρόεδρος, Δημήτρης Τσίγκος

Ο Γενικός Γραμματέας, Φώτης Κ. Λιοτόπουλος