Όλα τα Άρθρα

Ανακοινώσεις ΕΕΧ: Μονόλογοι σε τηλεοπτικά παράθυρα

Απάντηση της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ) σε πρόσφατες ανακοινώσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών και την εμμονή της τελευταίας να μη δημοσιοποιεί τις προτάσεις της για το Νέο Λύκειο και την εκπαίδευση παρά την πρόσκληση σε διάλογο που έχει απευθύνει στην ΕΠΕ και σε άλλες επιστημονικές ενώσεις.

ΠΡΟΣ: Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)

ΚΟΙΝ:

  • Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ)
  • Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ)
  • Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)
  • ΟΛΜΕ
  • Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα Α.Ε.Ι.
  • Μέσα Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ: «Ανακοινώσεις ΕΕΧ: Μονόλογοι σε τηλεοπτικά παράθυρα»

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2014

Δυστυχώς και η τελευταία ανακοίνωση της Ε.Ε.Χ. (http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2525) απογοητεύει τόσο με το ύφος όσο και με το περιεχόμενό της και επιβεβαιώνει την επιλογή της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος να μην συμμετέχει σε ένα «διάλογο» χωρίς δημόσια διατυπωμένες θέσεις. Η ανακοίνωση της Ε.Ε.Χ. μοιάζει με μονόλογο κατ' επάγγελμα πολιτικού σε τηλεοπτικό παράθυρο, χωρίς συνομιλητές. Η έλλειψη επιχειρημάτων, οι παρερμηνείες, οι αντιφάσεις και φυσικά τα ατεκμηρίωτα και λογικά ασύνδετα συμπεράσματα, που τις περισσότερες φορές είναι κατηγορίες προς την Ένωσή μας, χαρακτηρίζουν το σύνολο της ανακοίνωσης. Προς τεκμηρίωση όλων αυτών, παραθέτουμε συγκεκριμένες αναφορές στην τελευταία ανακοίνωση της Ε.Ε.Χ. όπου παρατηρούνται ανακρίβειες ή γίνεται ευθεία επίθεση ή προσπάθεια διαστρέβλωσης των γραφόμενων στην ανακοίνωση-απάντηση της ΕΠΕ (http://www.epe.org.gr/index.php?id=19&tx_ttnews%5Btt_news%5D=5471&cHash=fe315a20266a391cdb6c1c0611296f4f) προς το κάλεσμα σε διάλογο που απηύθυνε η ΕΕΧ:

  1. Αναφέρει ότι η συγκεκριμένη ανακοίνωση-απάντηση της ΕΠΕ δημοσιεύτηκε «... δύο μόλις ημέρες πριν την συμφωνημένη συνάντηση ...» και ότι είχε στόχο «... την καθυστέρηση και αναβολή του διαλόγου...». Αλήθεια πότε είχε συμφωνηθεί αυτή η συνάντηση και από ποιους; Γιατί υπάρχει πρόβλημα στην υποτιθέμενη καθυστέρηση; Εμείς είδαμε μία πρόσκληση στην οποία δεν υπήρχε καμία προηγούμενη συμφωνία και η οποία άφηνε ανοικτό το θέμα αλλαγής της ημερομηνίας ώστε να βολεύει όλες τις ενώσεις.

  2. Αναφέρει ότι «Αποσκοπεί στην υπονόμευση του διαλόγου και προσβάλει όλους τους συνομιλητές της, καλώντας τους να τοποθετηθούν στη δική της ατζέντα και αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν έχουν θέσεις». Από πότε το να δημοσιεύεις τις θέσεις και προτάσεις σου και να ζητάς να κάνουν και οι άλλοι το ίδιο αποτελεί υπονόμευση και προσβολή; Από πότε οι προτάσεις ενός αποτελούν την ατζέντα, αν είναι έτσι γιατί ζητούσαμε και τις δικές σας; Όμως γιατί ενοχλεί τόσο κάποιους να υπάρχει σε ένα διάλογο ατζέντα; Μήπως για να μπορούν να επικαλεστούν ό,τι θέλουν μετά ή για να μην χρειάζεται να δεσμευτούν σε τίποτα;

  3. Κάνει λόγο για «...επεκτατική διάθεση ομαδοποιώντας τη Φυσική με τη Χημεία ...». Στην ανακοίνωσή μας γράφουμε «... θα πρέπει να εξετάζονται στα παρακάτω αντικείμενα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική, Φυσικές Επιστήμες (Φυσική και Χημεία) ...». Μήπως δεν το γνωρίζετε, ή δεν το δέχεστε, ότι ανήκετε στις Φυσικές Επιστήμες (http://el.wikipedia.org/wiki/Φυσικές_επιστήμες); Από πότε η αλήθεια χαρακτηρίζεται ως επεκτατική διάθεση; Επεκτατική σε τι, σε κάτι που σας ανήκει; Μήπως κάποιοι διακατέχονται από ένα είδος ιδιοκτησιακής αντίληψης για την Ελληνική Εκπαίδευση;

  4. Αναφέρει ότι «Αναγορεύει εαυτόν σε τροχονόμο του Εκπαιδευτικού συστήματος, ο οποίος ρυθμίζει ποια μαθήματα εξετάζονται και πως,». Από πότε όποιος λέει δημόσια την άποψή του και ζητάει και από τους άλλους να το κάνουν έχει το ρόλο του «τροχονόμου»; Όσοι διεκδικούν να λειτουργούν ως «τροχονόμοι» δεν εκτίθενται δημόσια, αντιθέτως προτιμούν να δραστηριοποιούνται στους διαδρόμους και στα κλειστά γραφεία των κέντρων εξουσίας.

  5. Αναφέρει ότι «Επιτίθεται με συκοφαντικό τρόπο κατά της ΕΕΧ, αναγράφοντας ψευδώς ότι έχει αναφερθεί με υβριστικό τρόπο έναντι της Πληροφορικής , το οποίο δεν προκύπτει από κανένα από τα αναφερόμενα κείμενα». Το ότι δεν αντιλαμβάνεστε ότι τα αναφερόμενα κείμενά σας (http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2424, http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2419, http://eex-crete.blogspot.gr/) διακρίνονται από ειρωνεία, ύβρεις και θεσμική εκτροπή, ακόμα και για έναν καλοπροαίρετο αναγνώστη, ίσως αποτελεί και το λόγο που το ίδιο συμβαίνει και σε αυτή την τελευταία ανακοίνωσή σας.

  6. Κάνει λόγο ότι «Η ΕΕΧ έχει συγκροτημένη και διατυπωμένη θέση  για το εξεταστικό, την οποία έχει καταθέσει ως φάκελο για τη Χημεία μαζί με όλα τα επιχειρήματα τα οποία την τεκμηριώνουν  και δεν υποχρεούται να λαμβάνει υπόψη τις θέσεις άλλων, παρά μόνο αν προκύπτουν ως αποτέλεσμα διαλόγου». Όμως οι θέσεις και προτάσεις αυτές δεν διατίθενται σε δημόσια συζήτηση ώστε όλοι να λάβουμε γνώση και να τοποθετηθούμε όπως σας ζητήσαμε πριν τη συνάντηση. Αυτό επιβεβαιώνει και το κοινό ανακοινωθέν των επιστημονικών ενώσεων μετά την συνάντηση τους την Πέμπτη 9/10/2014 (http://www.esos.gr/arthra/35248/synedriasan-oi-enoseis-kathigiton-alla-horis-toys-ekpaideytikoys-pliroforikis) όπου εκτός από τη διαπίστωση ύπαρξης θερμού κλίματος και την επιβεβαίωση της ανάγκης συνεργασίας και συνεννόησης στα εκπαιδευτικά θέματα, οι εκπρόσωποι των ενώσεων δεσμεύτηκαν απλά να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις προς συζήτηση στο άμεσο μέλλον. Όμως, αφού αυτό είναι το αποτέλεσμα της συνάντησης γιατί μας κατηγορείτε ότι σας προσβάλλουμε, σας υβρίζουμε και προσπαθούμε να καθυστερήσουμε και να υπονομεύσουμε το διάλογο αφού εμείς υλοποιούμε ήδη αυτό που εσείς αποφασίσατε, δηλαδή καταθέσαμε δημόσια τις προτάσεις μας και ζητάμε και τις δικές σας για να συζητήσουμε.

Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος που έχει διαβάσει τις τελευταίες ανακοινώσεις της Ε.Π.Ε. και της Ε.Ε.Χ. ότι οι συγγραφείς των ανακοινώσεων της Ε.Ε.Χ. διακατέχονται από μία εχθρότητα προς την Ε.Π.Ε. η οποία προκαλείται από την αυτονόητη απαίτηση να γίνει ο διάλογος με δημόσια διατυπωμένες θέσεις. Ίσως γιατί σε ένα δημόσιο διάλογο κάποιος μπορεί να χάσει ένα «κεκτημένο» του, είτε προς όφελος του γενικού συμφέροντος, είτε γιατί οι θέσεις του δεν είναι ισχυρά τεκμηριωμένες. Τότε είναι σίγουρο ότι αυτός θα προτιμήσει να μην εκτεθεί δημόσια και αν μπορεί να τον υπονομεύσει ή να τον μεταθέσει στο μέλλον. Όμως, οι δημόσιες ανακοινώσεις της Ε.Ε.Χ. αν και κινούνται ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση, δεν κατάφεραν να αποκρύψουν κάποιες από τις πραγματικές της θέσεις αλλά και προθέσεις, οι οποίες γίνονται ορατές μέσα από την προσεκτική ανάγνωση των κειμένων της:

  1. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που σας φαίνεται αδιανόητο να επιθυμούμε μάθημα Πληροφορικής και Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης, γιατί αδυνατείτε να αντιληφθείτε τη σημασία του καθενός και τις διαφορετικές ανάγκες που καλύπτει. Αντιθέτως, δεν κάνετε καμία αναφορά στις δράσεις σας για το Ν. 4186 (ΦΕΚ 193/17-9-2013) όπου, όπως αναφέρετε στο ενημερωτικό δελτίο προς τα μέλη σας (Newsletter9os2014.pdf - http://is.gd/clRSum), μετά από συναντήσεις σας «.. με πλειάδα Υπουργών και Βουλευτών ...» και με «... συνεχή παρουσία στη Βουλή κατά τη διάρκεια συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου», καταφέρατε, παρά την, σε συντριπτική πλειοψηφία, διαφορετική άποψη της Ελληνικής Κοινωνίας όπως καταγράφηκε στη Δημόσια Διαβούλευση, να έχετε 12 ώρες Κατεύθυνσης στη Γ' Λυκείου (6 ώρες σε κάθε ένα από δύο επιστημονικά πεδία) απομακρύνοντας εντελώς το μάθημα της Πληροφορικής από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Φυσικά είναι απόλυτα δικαιολογημένο να ενημερώνετε με περηφάνια τα μέλη σας για τα κατορθώματά σας, αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς ότι στο πεδίο ΕΠΕ - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες τα τμήματα Χημείας και Χημικών Μηχανικών είναι μόνο 8 και τα τμήματα που έχουν μαθήματα Χημείας λιγότερα από 60, ενώ τα τμήματα Πληροφορικής 35 και αυτά που έχουν μαθήματα Πληροφορικής περισσότερα από 125.

  2. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που, παρά τις προσπάθειές σας να μην τοποθετείστε δημόσια, τελικά τοποθετείστε διαφωνώντας με τις προτάσεις της Ε.Π.Ε. για αποδέσμευση από τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα. Ποιος θα περίμενε ότι ο επίσημος σύμβουλος του ΥΠΑΙΘ για θέματα Χημείας, θα δήλωνε δημόσια ότι τα ολιγομελή τμήματα, ο προσδιορισμός της κατάλληλης ύλης και η ουσιαστική και δημιουργική παιδεία, δεν εξυπηρετούν την αποδέσμευση από τα φροντιστήρια. Δεν μπορούμε να ξέρουμε κατά πόσο αυτή η, ιδιαίτερα ύποπτη, τοποθέτησή σας σχετίζεται και με τις 12 ώρες Χημείας Κατεύθυνσης που έχετε (χωρίς να υπολογίζονται πολλές άλλες ώρες Κατεύθυνσης που διδάσκετε σε δεύτερη ανάθεση) και πως, αν οι προτάσεις της Ε.Π.Ε. υλοποιηθούν, πολλές από αυτές τις ώρες δεν θα μετουσιωθούν σε αντίστοιχες ώρες φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων. Αν πάλι ο λόγος που διαφωνείτε είναι διαφορετικός, σας προκαλούμε να καταθέσετε δημόσια τις θέσεις που επικαλείστε ότι έχετε «... επεξεργασμένες και διατυπωμένες ...» για την απεξάρτηση από τα φροντιστήρια και εμείς πολύ ευχαρίστως, εφόσον είναι αξιόλογες και άμεσα εφαρμόσιμες, θα τις αποδεχτούμε και θα αγωνιστούμε μαζί σας για να τις υλοποιήσουμε.

Η Ε.Π.Ε. δεν έχει τίποτα να χωρίσει με τους Έλληνες Χημικούς και τους άλλους κλάδους, αφού θεωρεί ότι στην Ελληνική εκπαίδευση έχουν θέση όλες οι επιστήμες και σημαντικό ρόλο οι Έλληνες επιστήμονες. Όμως είμαστε αποφασισμένοι:

  1. Να αγωνιστούμε ώστε η Πληροφορική Επιστήμη να βρει επιτέλους στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα τη θέση που της αναλογεί με βάση τον, πρωταρχικής σημασίας, ρόλο που έχει στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, και ο οποίος έχει κάνει τους σύγχρονους ιστορικούς να χαρακτηρίσουν την εποχή που διανύουμε ως «Εποχή της Πληροφορίας» (Information Era) και «Εποχή των Υπολογιστών» (Computer Age).

  2. Να συγκρουστούμε με όσους, έχοντας θέσεις επίσημης εκπροσώπησης ή θέσεις ευθύνης, υπονομεύουν τον δημόσιο διάλογο και επιλέγουν να διαλέγονται και να συναλλάσσονται στο παρασκήνιο, να συζητούν εν κρυπτώ σε γραφεία και διαδρόμους υπουργείων και άλλων κέντρων εξουσίας, προσπαθώντας, εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, να πετύχουν προσωπικά ή συντεχνιακά οφέλη ή να διατηρήσουν «κεκτημένα». Έτσι λειτουργούν όσοι προσπαθούν να παίξουν το ρόλο του «τροχονόμου» του εκπαιδευτικού συστήματος και είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε ώστε να αναλάβουν τις μεγάλες ευθύνες που έχουν για την δραματική κατάσταση της παιδείας μας και για την οικονομική αφαίμαξη της Ελληνικής οικογένειας από την παραπαιδεία.

Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος συνεχίζει, όσο και αν αυτό ενίοτε ενοχλεί κάποιους, να τοποθετείται δημόσια, καταθέτοντας προτάσεις και αναζητώντας συνεργασία με όσους επιθυμούν να αγωνιστούν ώστε να προασπίσουν πρωτίστως το δημόσιο και το κοινωνικό συμφέρον.

Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςτης Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας