Όλα τα Άρθρα

Δελτίο Τύπου του Τοπικού Παραρτήματος Χανίων: "Πληροφορική Παιδεία χωρίς Πληροφορικούς δεν γίνεται"

Ψηφιακά αναλφάβητους θέλουν τους μαθητές τα κερδοσκοπικά κυκλώματα εμπορίας “πιστοποιητικών”

Χανιά, 14 Οκτωβρίου 2008

 

Με 3ωρη στάση εργασίας, αύριο Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008, αντιδρούν οι καθηγητές του νομού Χανίων στο σχέδιο αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και της εμπορευματοποίησης της παιδείας. Συμμετέχοντας στην κινητοποίηση αυτή, το Τοπικό Παράρτημα Χανίων της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας, επισημαίνει ότι το σχέδιο αυτό εστιάζεται κατά κύριο λόγο στην υποβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας με στόχο την πριμοδότηση κερδοσκοπικών κυκλωμάτων επιμορφώσεων και πιστοποιήσεων.

Παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξη της Πληροφορικής στη χώρα μας αποτελεί δεδηλωμένο κεντρικό πολιτικό στόχο όλων των Κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, γνωστοί κύκλοι εξακολουθούν να υπαγορεύουν επιμέρους πολιτικές αποφάσεις, σε αντίθεση με τις κεντρικές πολιτικές επιλογές. Οι κύκλοι αυτοί επιχειρούν τους τελευταίους μήνες να θέσουν σε εφαρμογή ένα σχέδιο “τελικής λύσης” για την πλήρη αποψίλωση της εκπαίδευσης από Πληροφορικούς προκειμένου να συνεχίσουν ως “μονόφθαλμοι να βασιλεύουν σε τυφλούς”, επιβάλλοντας στη χώρα μας ένα τεχνολογικό μεσαίωνα. Έχουν, μάλιστα, φτάσει σε σημείο να προωθήσουν ρυθμίσεις πλήρους απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και άνευ όρων παράδοσής του σε κερδοσκοπικά συμφέροντα ιδιωτικών εμπορικών εταιρειών.

Η απαξίωση της Πληροφορικής Παιδείας επιχειρείται σε μια περίοδο κατά την οποία η χώρα μας διαθέτει ικανό αριθμό επιστημόνων και τεχνολόγων Πληροφορικής, δεδομένου ότι λειτουργούν περισσότερα από 40 τμήματα Πληροφορικής σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που δέχονται περισσότερους από 7.000 πρωτοετείς φοιτητές και σπουδαστές ετησίως. Επιπλέον, έχουν δαπανηθεί τα τελευταία χρόνια σημαντικοί πόροι σε εξοπλισμό στην εκπαίδευση και σε όλο το δημόσιο τομέα.

Ζητούμε:

  1. Την άμεση ανάκληση των πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων περί αναθέσεων μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τις οποίες επιχειρείται η πριμοδότηση των “πιστοποιητικών” και η υποβάθμιση των εργαστηριακών μαθημάτων Πληροφορικής.
  2. Την αναγνώριση του εξωδιδακτικού έργου των Πληροφορικών και την ίση μεταχείρισή τους έναντι των άλλων καθηγητικών κλάδων σε σχέση με τις προϋποθέσεις επιλογής των υπευθύνων σχολικών εργαστηρίων.
  3. Την ενίσχυση των σπουδών Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας και την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού.
  4. Την αναγνώριση της παιδαγωγικής επάρκειας των Πληροφορικών και την ίση μεταχείριση τους έναντι των αποφοίτων των λοιπών καθηγητικών σχολών.
  5. Την αναγνώριση των δεξιοτήτων χρήσης υπολογιστών των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
  6. Τον τερματισμό της κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης της αγωνίας των γονιών για τους κινδύνους που απειλούν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο μέσω του προγράμματος γονείς.gr.
  7. Την αξιοποίηση του Ελεύθερου Λογισμικού και Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛΛΑΚ) στην εκπαίδευση και στο δημόσιο τομέα γενικότερα.