Όλα τα Άρθρα

Υπόμνημα του τοπικού παραρτήματος Χανίων πλαίσια της 3ωρης στάσης εργασίας 15 Οκτωβρίου 2008

Υπόμνημα του τοπικού παραρτήματος Χανίων που κατατέθηκε στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων στα πλαίσια της 3ωρης στάσης εργασίας και της παράστασης διαμαρτυρίας που είχε προκηρύξει η ΕΛΜΕ Χανίων στις 15 Οκτωβρίου 2008.

 

 

Δεν νοείται Πληροφορική Παιδεία

χωρίς Καθηγητές Πληροφορικής



Καταγγέλλουμε το σχέδιο αποψίλωσης της εκπαίδευσης

από Πληροφορικούς ώστε να μένουν ψηφιακά αναλφάβητοι



οι μαθητές, εύκολα θύματα των εμπόρων “πιστοποιητικών”

 

Η ανάπτυξη της Πληροφορικής στη χώρα μας αποτελεί κεντρικό πολιτικό στόχο όλων των Κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε και εξακολουθεί να δίνεται στον Ψηφιακό Αλφαβητισμό και την Πληροφορική Παιδεία γενικότερα. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα, αντί να διορθωθούν, επιχειρείται να παγιωθούν οι στρεβλώσεις του παρελθόντος με τελικό σκοπό την εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων γνωστών κύκλων. Κύκλων που εξακολουθούν να υπαγορεύουν επιμέρους πολιτικές αποφάσεις, σε αντίθεση με τις κεντρικές πολιτικές επιλογές. Οι κύκλοι αυτοί επιχειρούν τους τελευταίους μήνες να θέσουν σε εφαρμογή ένα σχέδιο “τελικής λύσης” για την πλήρη αποψίλωση της εκπαίδευσης από Πληροφορικούς προκειμένου να συνεχίσουν ως “μονόφθαλμοι να βασιλεύουν σε τυφλούς”, επιβάλλοντας στη χώρα μας ένα τεχνολογικό μεσαίωνα. Έχουν, μάλιστα, φτάσει σε σημείο να προωθήσουν ρυθμίσεις πλήρους απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και άνευ όρων παράδοσής του σε κερδοσκοπικά συμφέροντα ιδιωτικών εμπορικών εταιρειών.

Ειδικότερα, εκδηλώνεται μια προσπάθεια υποβάθμισης των μαθημάτων πληροφορικής, που διδάσκονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με όλο και μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στην απόκτηση εφήμερων δεξιοτήτων χρήσης συγκεκριμένων εφαρμογών λογισμικού, σε βάρος των ουσιαστικών διαχρονικών γνώσεων που σταδιακά απαλείφονται από τη διδακτέα ύλη και τα σχολικά εγχειρίδια. Οι εφήμερες τεχνικές δεξιότητες αντικαθιστούν την παιδεία στην πληροφορική. Παιδεία που είναι απαραίτητη προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν το σύγχρονο κόσμο και να αξιοποιήσουν δημιουργικά τις δυνατότητες των Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), προασπίζοντας παράλληλα τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα, που κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα της χώρας μας. Είναι δε ενδεικτικό ότι τα τελευταία χρόνια πολλά ζητήματα που απασχόλησαν την πολιτική ζωή του τόπου μας απαιτούσαν παιδεία στην πληροφορική, και όχι απλώς δεξιότητες χειρισμού υπολογιστή, προκειμένου να γίνουν αντιληπτά και να αποτελέσουν αφετηρία θετικών θεσμικών ρυθμίσεων.

Η απαξίωση της Πληροφορικής Παιδείας επιχειρείται σε μια περίοδο κατά την οποία η χώρα μας διαθέτει ικανό αριθμό επιστημόνων και τεχνολόγων Πληροφορικής, δεδομένου ότι λειτουργούν περισσότερα από 40 τμήματα Πληροφορικής σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που δέχονται περισσότερους από 7.000 πρωτοετείς φοιτητές και σπουδαστές ετησίως. Επιπλέον, έχουν δαπανηθεί τα τελευταία χρόνια σημαντικοί πόροι σε εξοπλισμό στην εκπαίδευση και σε όλο το δημόσιο τομέα. Οι τεράστιες αυτές επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή αποτυπώνουν σημαντικές πολιτικές επιλογές. Ωστόσο, απουσιάζει μια κεντρική στρατηγική αξιοποίησης των επενδύσεων αυτών σε αρμονία με τις κοινωνικές ανάγκες και προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Το υψηλά καταρτισμένο επιστημονικό δυναμικό στην Πληροφορική παραμένει αποκλεισμένο από τις διαδικασίες και τις θέσεις κεντρικού πολιτικού σχεδιασμού και αντιμετωπίζεται εχθρικά από τους γνωστούς συντεχνιακούς κύκλους οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι μόνη οδός για τη δική τους επιβίωση είναι ο τεχνολογικός μεσαίωνας.

Ειδικότερα, τα επιμέρους ζητήματα που συνδέονται με την κατάσταση που περιγράφουμε στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και απαιτούν άμεση αντιμετώπιση είναι τα εξής:

  1. Αντιεπιστημονικές αναθέσεις μαθημάτων Πληροφορικής
  2. Υποβάθμιση των εργαστηριακών μαθημάτων Πληροφορικής
  3. Αντιεπιστημονικές διαδικασίες και προϋποθέσεις για τον ορισμό υπευθύνων εργαστηρίων Πληροφορικής
  4. Επιδείνωση του ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων Πληροφορικής
  5. Υστέρηση στην ενίσχυση των σπουδών Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  6. Εμμονή στην άρνηση αναγνώρισης της παιδαγωγικής επάρκειας των Πληροφορικών
  7. Άρνηση αναγνώρισης των δεξιοτήτων χρήσης υπολογιστών των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
  8. Κερδοσκοπική εκμετάλλευση της αγωνίας των γονιών για τους κινδύνους που απειλούν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο
  9. Άρνηση αξιοποίησης του Ελεύθερου Λογισμικού και Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛΛΑΚ)

Στη συνέχεια αναλύουμε τα παραπάνω ζητήματα και διατυπώνουμε τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να εναρμονιστεί η ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική με τις γενικότερες κοινωνικές ανάγκες ώστε να αξιοποιηθεί το πολυάριθμο επιστημονικό δυναμικό στον κλάδο της Πληροφορικής και να αποδώσουν οι τεράστιες επενδύσεις σε εξοπλισμό και υλικοτεχνική υποδομή που έγιναν από το υστέρημα του ελληνικού λαού.

1. Αναθέσεις μαθημάτων Πληροφορικής ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ

Με την υπουργική απόφαση 118842/Γ2/17-9-2008 και τη διευκρινιστική 127070 /Γ2/3.10.2008, αφαιρείται από τους καθηγητές Πληροφορικής το δικαίωμα να διδάσκουν τα μαθήματα Πληροφορικής και εφαρμογών Υπολογιστών, που δίδασκαν μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να θεωρούμαστε ως υπεράριθμοι στα σχολεία που εργαζόμαστε τόσα χρόνια, ενώ τα μαθήματα της ειδικότητάς μας, που διδάσκουμε μέχρι σήμερα, ανατίθενται σε καθηγητές οποιουδήποτε κλάδου, με απλή πιστοποίηση σε στοιχειώδεις δεξιότητες χρήσης υπολογιστών!

Με την παραπάνω εγκύκλιο :

 

α) αφαιρείται από τους καθηγητές Πληροφορικής το αντικείμενο της εργασίας τους, η διδασκαλία δηλαδή των μαθημάτων Πληροφορικής!


β) υποβαθμίζεται η ποιότητα της διδασκαλίας της πληροφορικής στην Επαγγελματικά Λύκεια, αφού ανατίθεται η διδασκαλία των σχετικών μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς με επιμόρφωση λίγων ωρών στη χρήση υπολογιστών!


γ) πριμοδοτούνται τα ιδιωτικά κυκλώματα εμπορίας πιστοποιητικών χρήσης Η/Υ.

 

Ζητούμε ανάκληση των παραπάνω διατάξεων, ώστε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε διδάσκοντας όλα τα μαθήματα Πληροφορικής και Εφαρμογών Υπολογιστών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ όπως κάναμε μέχρι σήμερα.

2. Αναλογία μαθητών προς καθηγητή, εργαστηριακά μαθήματα, λειτουργία εργαστηρίων πληροφορικής

Με την εγκύκλιο 119052/Γ2/17-09-2008, με θέμα "Οδηγίες σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς Δ.Ε.", και μόνο για τα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα Πληροφορικής, ορίζεται ( παρ. 13 εδ. Β) η αναλογία μαθητών προς καθηγητή σε 17 προς 1, ενώ στην ίδια εγκύκλιο προσδιορίζεται η αναλογία μαθητών προς καθηγητή σε 12 προς 1 για τη διδασκαλία όλων των εργαστηριακών μαθημάτων όλων των υπολοίπων τομέων των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.

Η διάκριση αυτή σε βάρος των μαθημάτων του τομέα Πληροφορικής είναι απαράδεκτη, και για το λόγο αυτό ζητούμε:

 

α) Αναλογία 12 μαθητών προς 1 καθηγητή για όλα τα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα πληροφορικής.


β) Θεσμοθέτηση της αναλογίας ενός μαθητή ανά υπολογιστή, για τα μαθήματα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.


γ) Εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εργαστηρίων και δημιουργία νέων εργαστηρίων πληροφορικής, όπου αυτό απαιτείται.

 

3. Λειτουργία εργαστηρίων Πληροφορικής, ορισμός υπευθύνου εργαστηρίου

Με την υπουργική απόφαση 100084 / Γ7/25-07-2008 με θέμα “Επιλογή και Ορισμός Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ – Εφαρμογή Τρίωρης Εργαστηριακής απασχόλησης “ προσδιορίζεται η διαδικασία επιλογής και ορισμού υπευθύνου εργαστηρίου πληροφορικής.

Ειδικότερα:

 


α) Επιχειρείται η μετονομασία των εργαστηρίων πληροφορικής σε “εργαστήρια πληροφορικής και εφαρμογών ΗΥ”. Ο νέος αυτός όρος είναι επιστημονικά αδόκιμος, αφού οι εφαρμογές υπολογιστών είναι απλώς ένας από τους πολλούς τομείς της πληροφορικής.


β) Προβλέπεται ότι τα Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια και ΕΠΑΛ μπορούν να λειτουργούν χωρίς καθηγητές πληροφορικής, κάτι που δεν επιτρέπεται σήμερα, καθώς τα μαθήματα πληροφορικής δεν διδάσκονται σε δεύτερη ανάθεση από κανένα άλλο κλάδο. Ειδικότερα αναφέρεται ότι “Ο σύλλογος διδασκόντων προτείνει έναν εκπαιδευτικό από αυτούς οι οποίοι διδάσκουν τα μαθήματα Πληροφορικής (κατά προτεραιότητα κλάδου ΠΕ19 ή ΠΕ20), ως Υπεύθυνο για κάθε Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. του σχολείου.”


γ) Επιχειρείται η εισαγωγή και δεύτερου νέου όρου, αυτού των “καθηγητών που διδάσκουν τα μαθήματα πληροφορικής”, που εμφανίζεται 3 φορές στην συγκεκριμένη εγκύκλιο!


δ) Οι διενέξεις μεταξύ του ετερόκλητου πλήθους των καθηγητών διαφόρων κλάδων “που θα διδάσκουν τα μαθήματα πληροφορικής” και θα διεκδικούν και τη θέση υπευθύνου εργαστήριου πληροφορικής, θα επιλύονται με υπέρτατο κριτήριο, την κατοχή πιστοποιητικού Χρήσης ΗΥ: “Στην περίπτωση που δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικότητας πληροφορικής, προτείνεται ως Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. ένας εκπαιδευτικός άλλης ειδικότητας που έχει πιστοποίηση στις Τ.Π.Ε.“

 

Ζητούμε:

 


α) την αντικατάσταση του όρου “Υπεύθυνος Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ” με τον απλούστερα απλούστερο και επιστημονικά ορθότερο “Υπεύθυνος Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής (Σ.Ε.Π.) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ”.


β) ως “Υπεύθυνοι Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ” να ορίζονται αποκλειστικά εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20.

 

4. Ωράριο Υπευθύνων Εργαστηρίων

Με την ανακοινοποίηση στο ορθό της οδηγίας 100084/Γ7/25-7-2008 η τρίωρη μείωση του ωραρίου των Υπεύθυνων Εργαστηρίων Πληροφορικής δεν ισχύει πλέον για τα εργαστήρια των Σ.Ε.Κ., αλλά μόνο για τα (ελάχιστα) εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ. Η παραπάνω εξαίρεση υποβαθμίζει τα εργαστήρια των ΣΕΚ.

Ζητούμε η τρίωρη μείωση ωραρίου να ισχύσει χωρίς εξαιρέσεις για όλους τους υπευθύνους των Εργαστηρίων Πληροφορικής.

5. Ενίσχυση των σπουδών πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Είναι δεδομένο ότι η παιδεία στην πληροφορική, που ξεκινάει σήμερα από το Δημοτικό και συνεχίζεται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, είναι μια εξαιρετικά σημαντική συνιστώσα του δημόσιου σχολείου, και απαραίτητη προϋπόθεση για να ασκήσει ο κάθε πολίτης το συνταγματικά πλέον κατοχυρωμένο δικαίωμα του της συμμετοχής στην κοινωνία της πληροφορίας (Άρθρο 5α παρ.2 του Συντάγματος).

Για το λόγο ζητούμε την ενίσχυση των σπουδών πληροφορικής με:

 


α) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο από μία σε δύο ώρες την εβδομάδα.


β) Αναγνώριση του τρίωρου εργαστηριακού μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της Α τάξης του ΕΠΑΛ, ως εργαστηριακού μαθήματος γενικής παιδείας.


γ) Αναγνώριση του δίωρου εργαστηριακού μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής, ως μαθήματος γενικής παιδείας.


δ) Θεσμοθέτηση ενός τουλάχιστον πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος πληροφορικής ως αναγκαίου για την εισαγωγή φοιτητών στα τμήματα πληροφορικής ΑΕΙ ή ΤΕΙ.


ε) Θεσμοθέτηση θέσεων καθηγητών Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

στ)Επέκταση του θεσμού του υπευθύνου εργαστηρίου Πληροφορικής για τα εργαστήρια των Δημοτικών Σχολείων.

6. Παιδαγωγική Επάρκεια των Πληροφορικών

Ενώ υπάρχουν τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν το 15χρονο αγώνα των πτυχιούχων πληροφορικής καθώς και υπουργικές αποφάσεις, και επιπλέον νομοθετικές ρυθμίσεις που δικαιώνουν μεμονωμένους πτυχιούχους, δεν έχει οριστικά λυθεί το ζήτημα της αναγνώρισης της παιδαγωγικής επάρκειας για το σύνολο των πτυχιούχων πληροφορικής.

Ζητούμε την κατάργηση της άδικης και αντισυνταγματικής διάκρισης σε βάρος των πτυχιούχων πληροφορικής (ΣΤΕ 3114/2003) και ίση μεταχείριση των αποφοίτων πληροφορικής με τους αποφοίτους των λοιπών καθηγητικών σχολών.

7. Απελευθέρωση των αποφοίτων της Δευτεροβάθμιας από το άχθος των πιστοποιήσεων

Σήμερα τόσο οι απόφοιτοι του ΕΠΑΛ και του Ενιαίου Λυκείου παρακολουθούν για τέσσερα τουλάχιστον χρόνια μαθήματα πληροφορικής, ενώ το αναλυτικό πρόγραμμα πληροφορικής του Γυμνασίου, ήδη υπερκαλύπτει τις εννοούμενες “βασικές δεξιότητες χρήσης υπολογιστή”. Συνεπώς κάθε απαίτηση να προσκομίζουν οι απόφοιτοι Γυμνασίου επιπλέον ιδιωτικές πιστοποιήσεις, αμφισβητεί και επιχειρεί να ακυρώσει ένα τμήμα του απολυτηρίου τους.

Ζητούμε την κατάργηση κάθε απαίτησης πιστοποίησης βασικών δεξιοτήτων χρήσης υπολογιστή, για τους αποφοίτους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

8. Τερματισμός της εκμετάλλευσης της αγωνίας των γονιών για τους κινδύνους που απειλούν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο

Με δόλωμα την προστασία των εφήβων από τους κινδύνους στο διαδίκτυο, οι γονείς των μαθητών των Γυμνασίων καλούνται να συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα που διεξάγεται από ιδιωτικές εταιρίες, αναρμόδιες να υποστηρίξουν τους γονείς που αντιμετωπίζουν τέτοιας φύσεως προβλήματα. Θα ήταν πιο έντιμο και λιγότερο επιβλαβές αν το κράτος χρηματοδοτούσε απευθείας τις εταιρίες εμπορίας συνδέσεων στο διαδίκτυο, πιστοποιήσεων και τα κέντρα ελευθέρων σπουδών. Αντί όμως γι' αυτό μέσω του προγράμματος e-parents και με πρόσχημα την προστασία των εφήβων, γονείς -σχολείο-εκπαιδευτικοί και εμπλέκονται, στις κερδοσκοπικές δραστηριότητες ιδιωτικών εταιριών που χρησιμοποιούν ιδιώτες-τεχνικούς ως “εκπαιδευτές” και μεθόδους πυραμίδας για την προσέλκυση εκπαιδευτικών και γονιών που αντιμετωπίζονται ως πελάτες.

Αρνούμαστε να κατασκευάσουμε το πελατολόγιο των εταιριών με τα ονόματα των μαθητών μας. Αρνούμαστε το χαρτζιλίκι των εταιριών (40 ευρώ το κεφάλι) για να κάθε πιστοποιητικό που θα πουλάμε στους γονείς. Αρνούμαστε το ευαίσθητο ζήτημα της πρόληψης των κινδύνων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στη εφηβεία να γίνονται αντικείμενο ενός ωμού εμπορίου.

Ζητούμε άμεση ανάκληση της εγκυκλίου e-parents ή στα “ελληνικά” goneis.gr.

9. Αξιοποίηση του Ελεύθερου Λογισμικού και του Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛΛΑΚ)

Το ΕΛΛΑΚ χρησιμοποιείται ευρύτατα στο δημόσιο τομέα και στο εκπαιδευτικό σύστημα όλων των προηγμένων χωρών, ιδίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξαιτίας των ισχυρών πλεονεκτημάτων ασφαλείας, γνώσης των τεχνικών χαρακτηριστικών του και εύκολης προσαρμογής που παρουσιάζει σε σχέση με το κλειστό λογισμικό. Περαιτέρω, συμβάλλει στην εξοικονόμηση τεράστιων δημόσιων πόρων που σήμερα σπαταλώνται στην πληρωμή αδειών χρήσης κλειστού λογισμικού. Πρέπει, επιτέλους, να υπάρξει μια σοβαρή πολιτική αξιοποίησης του ΕΛΛΑΚ και στην πατρίδα μας για την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων για αυτοδύναμη τεχνολογική ανάπτυξη και προστασία των ατομικών και συλλογικών ελευθεριών και ιδίως του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος για “διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους” το οποίο αποτελεί “υποχρέωση του Κράτους” (άρθρο 5Α παρ. 2 του Συντάγματος).

Σε αυτό το πλαίσιο, ζητούμε:

α) Υιοθέτηση του ΕΛΛΑΚ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και γενικότερα σε όλο το δημόσιο τομέα.

β) Χρήση κλειστού λογισμικού, μόνο κατ' εξαίρεση και με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση ειδικής επιτροπής τα πρακτικά της οποίας να είναι δημόσια.

Σχετικά Έγγραφα

  1. Υπουργική Απόφαση 118842/Γ2/17-09-2008 περί των αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ:
  2. Εγκύκλιος 119052/Γ2/17-09-2008 «Οδηγίες σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς Δ.Ε.»
  3. Ανακοινοποίηση στο ορθό με ημερομηνία 15/9/2008 της Υπουργικής Απόφασης 100084/Γ7/25-7-2008 με θέμα “ΘΕΜΑ: Επιλογή και Ορισμός Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ – Εφαρμογή Τρίωρης Εργαστηριακής απασχόλησης”
  4. Εγκύκλιος 127070/Γ2/03.10.2008 “Διευκρινιστικές οδηγίες στην υπ’ αριθμ. 119052/Γ2/17-09-2008 εγκύκλιό μας: "Οδηγίες σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς Δ.Ε."”