Όλα τα Άρθρα

Προκήρυξη που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων

Προκήρυξη του τοπικού παραρτήματος Χανίων που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων στις 15 Οκτωβρίου 2008 στα πλαίσια της 3ωρης στάσης εργασίας που είχε προκηρύξει η ΕΛΜΕ Χανίων.

Πληροφορική Παιδεία χωρίς Πληροφορικούς δεν γίνεται
Ψηφιακά αναλφάβητους θέλουν τους μαθητές
τα κερδοσκοπικά κυκλώματα εμπορίας “πιστοποιητικών”

Ως καθηγητές Πληροφορικής βιώνουμε τη σταδιακή αλλοίωση του χαρακτήρα των μαθημάτων πληροφορικής. Οι εφήμερες τεχνικές δεξιότητες αντικαθιστούν την παιδεία στην πληροφορική. Παιδεία που είναι απαραίτητη προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν το σύγχρονο κόσμο και να αξιοποιήσουν δημιουργικά τις δυνατότητες των Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), προασπίζοντας παράλληλα τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα, που κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα της χώρας μας.
Με πρόσφατες αποφάσεις, που αφορούν τις αναθέσεις μαθημάτων και τον ορισμό υπευθύνων εργαστηρίων πληροφορικής, επιχειρείται η αποψίλωση της  εκπαίδευσης από Πληροφορικούς, που “περισσεύουν” πια στα σχολεία τους. Γνωστοί κύκλοι επιχειρούν να καθηλώσουν τη χώρα μας σ' ένα τεχνολογικό μεσαίωνα, και να την καταστήσουν ιδανικό πεδίο δράσης για κερδοσκοπικά ιδιωτικά συμφέροντα. Απόδειξη ότι στις ίδιες εγκυκλίους αναδεικνύονται τα “πιστοποιητικά χρήσης υπολογιστών” ως κριτήριο για την ανάθεση μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Παράλληλα, επιδοτούνται σκανδαλωδώς με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, από δημόσιους πόρους, οι ιδιωτικές εταιρείες εμπορίας πιστοποιητικών, στα πλαίσια των προγραμμάτων e-κπαιδευτείτε και γονεις.gr, για να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε φοιτητές και γονείς μαθητών γυμνασίου. Με εγκύκλιο, μάλιστα, που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας για το γονεις.gr, θέτει τους καθηγητές του δημόσιου σχολείου στην υπηρεσία των  ιδιωτικών συμφερόντων.
Απέναντι στην πρωτοφανή αυτή επίθεση των κερδοσκόπων είναι καθήκον όλων μας να αντιδράσουμε. Ζητούμε:

  1. Την άμεση ανάκληση των πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων περί αναθέσεων μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τις οποίες επιχειρείται η πριμοδότηση των “πιστοποιητικών”, η υποβάθμιση των εργαστηριακών μαθημάτων Πληροφορικής και η αποψίλωση της εκπαίδευσης από Πληροφορικούς.
  2. Την αναγνώριση του εξωδιδακτικού έργου των Πληροφορικών και την ίση μεταχείρισή τους έναντι των άλλων καθηγητικών κλάδων σε σχέση με τις προϋποθέσεις επιλογής των υπευθύνων σχολικών εργαστηρίων.
  3. Την ενίσχυση των σπουδών Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αύξηση των ωρών διδασκαλίας και πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού.
  4. Την  αναγνώριση της παιδαγωγικής επάρκειας των Πληροφορικών και την ίση μεταχείρισή τους έναντι των αποφοίτων των λοιπών καθηγητικών σχολών.
  5. Την αναγνώριση των δεξιοτήτων χρήσης υπολογιστών των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,  για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
  6. Τον τερματισμό της κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης της αγωνίας των γονιών για τους κινδύνους που απειλούν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο μέσω του προγράμματος γονείς.gr.
  7. Την αξιοποίηση του Ελεύθερου Λογισμικού και Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛΛΑΚ) στην εκπαίδευση και στο δημόσιο τομέα γενικότερα.