Όλα τα Άρθρα

Υπόμνημα της ΕΠΕ προς το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Υπόμνημα της ΕΠΕ προς το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σχετικά με τα ζητήματα που έχουν προκύψει από την εγκατάσταση του συστήματος e-School καθώς και με τους φορητούς υπολογιστές των μαθητών της Α' Γυμνασίου.

Το κείμενο σε μορφή PDF

 

 

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας


Κορδιγκτώνος 33, 5ος όροφος


ΤΚ 10434, Αθήνα

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΠΡΟΣ:


Καθ. Ιωάννη Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

KOIN:


Κα. Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων


Κα. Έυη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ:
“Απόψεις και προτάσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας”

Αθήνα, 3 Φεβρουαρίου 2010

Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ,

Με χαρά δεχτήκαμε την πρόσκλησή σας προκειμένου να σας επισκεφτούμε και να σας διατυπώσουμε και γραπτώς τις απόψεις μας με αφορμή με τα ζητήματα που έχουν προκύψει από την εγκατάσταση του συστήματος e-School καθώς και με τους φορητούς υπολογιστές των μαθητών της Α' Γυμνασίου.

Επί των πολύ συγκεκριμένων αυτών ζητημάτων, οι θέσεις μας, επί των σχετικών εγγράφων που έχουν σταλεί στις σχολικές μονάδες, έχουν ως ακολούθως:

  1. Δεν λαμβάνουν υπόψη, ότι ο ανάδοχος του έργου e-school, σύμφωνα με τη διακήρυξη που έχει βγάλει η ΚτΠ ΑΕ, έχει συγκεκριμένες νομικές υποχρεώσεις να εγκαταστήσει, να εκπαιδεύσει και να παρέχει υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης. Οι υποχρεώσεις αυτές, με ανεξήγητες και, κατά την άποψή μας μάλλον ανύπαρκτες νομικές βάσεις, μετακυλίονται στους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί, σε οποιαδήποτε περίπτωση, δεν πρέπει ούτε μπορούν να εμπλακούν στην εγκατάσταση προγραμμάτων, των οποίων η σωστή ή λανθασμένη λειτουργία, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις συμβατικές σχέσεις του Δημοσίου με τον εργολάβο.
  2. Δεν λαμβάνουν ακόμη υπόψη, για να γίνουμε και πιο συγκεκριμένοι, ότι η εγκατάσταση τέτοιου προγράμματος συνδυάζεται με λεπτές ενέργειες και ρυθμίσεις, οι οποίες δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι είναι πλήρως γνωστές στους εκπαιδευτικούς που θα διαταχθούν να κάνουν αυτές τις εγκαταστάσεις και αυτή η εκτίμηση είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε λανθασμένες εγκαταστάσεις και προβλήματα λειτουργίας που, τελικά, θα απειλήσουν την αποτελεσματικότητα του προγράμματος και θα οδηγήσουν σε αποθάρρυνση και απογοήτευση.
  3. Δεν λαμβάνουν, ακόμη, υπόψη το χρόνο που απαιτείται για την εγκατάσταση της τοπικής εφαρμογής (κατά τις πληροφορίες μας κάθε εγκατάσταση ξεπερνά σε διάρκεια τις 6 ώρες, κατά μέσο όρο), γεγονός που θα επηρεάσει δυσμενώς τα εκπαιδευτικά καθήκοντα των καθηγητών.
  4. Δεν λαμβάνουν υπόψη τις προβλέψεις της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, δηλαδή του ν.2472 (διορισμός υπευθύνου, ανακοινώσεις στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων κ.λ.π.) γεγονός που απειλεί και πάλι να δημιουργήσει προβλήματα τόσο σε βάρος του Σχολείου, όσο και σε βάρος εκπαιδευτικών, οι οποίοι στις φάσεις της εγκατάστασης ή της λειτουργίας του προγράμματος θα λάβουν γνώση δεδομένων που, σε μεγάλο βαθμό, μάλιστα, ορισμένα, μπορούν να χαρακτηρίζονται και ως ευαίσθητα.
  5. Δεν λαμβάνει υπόψη ότι, όσον αφορά την εγκατάσταση λογισμικού και λειτουργικού συστήματος στους φορητούς των μαθητών, μιλούμε για ηλεκτρονικούς υπολογιστές που δεν ανήκουν στο σχολείο, αλλά στους δικαιούχους μαθητές και μια τέτοια προσέγγιση είναι βέβαιο, για τους λόγους που αναφέρθηκαν και παραπάνω, ότι είναι συνδυασμένη με την απειλή μυρίων όσων προβλημάτων.

Κλείνοντας, επιτρέψτε μας να επισημάνουμε ότι τόσο τα παραδείγματα του e-school και των φορητών υπολογιστών των μαθητών της Ά Γυμνασίου, όσο και η πολιτική που το Υπουργείο επιδιώκει να εφαρμόσει, αναδεικνύουν:

  1. την παθογένεια του συστήματος,
  2. την σημασία που έχουν οι αναφορές οι διαμαρτυρίες και οι δικαστικοί αγώνες των καθηγητών της πληροφορικής που, δυστυχώς, κλιμακώνονται με την πάροδο του χρόνου,
  3. την ανάγκη να επικρατήσει μια άλλη αντίληψη, μια άλλη προσέγγιση.

Επιθυμώντας να ανοίξουμε το δρόμο προς μια νέα εποχή στις σχέσεις της Ένωσής μας και των χιλιάδων Πληροφορικών που εκπροσωπούμε με το Υπουργείο σας, επιτρέψτε μας να σας προτείνουμε, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 63/2005, τη σύσταση Επιτροπής με συμμετοχή της Ένωσής μας και του νομικού της συμβούλου καθώς και όσων άλλων εμπλεκομένων φορέων και ιδιωτών εμπειρογνωμόνων κρίνετε αναγκαίους. Η Επιτροπή αυτή θα εξετάσει σφαιρικά τα διάφορα προβλήματα που υπάρχουν και θα προτείνει λύσεις προς σωστές κατευθύνσεις θέτοντας τις βάσεις για ουσιαστική Πληροφορική Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης καλύπτοντας τόσο Ψηφιακό Αλφαβητισμό (IT literacy) και την Ψηφιακή Ευχέρεια (IT Fluency) που πρέπει να αποκτήσουν όλοι οι Πολίτες και ιδίως η νέοι μας, όσο και την εκπαίδευση του παραγωγικού δυναμικού των ΤΠΕ σε επίπεδο τεχνικών, τεχνολόγων και επιστημόνων μεριμνώντας και για τη διασφάλιση των επαγγελματικών του ευθυνών και δικαιωμάτων.

Παραμένουμε στη διάθεση για παροχή κάθε αναγκαίας διευκρίνισης και υλικού αναφοράς και τεκμηρίωσης και ευελπιστούμε στη θετική σας ανταπόκριση στις προτάσεις μας.

 

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου

της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

Ο Πρόεδρος

 


Δημήτρης Τσίγκος