Όλα τα Άρθρα

Προτάσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών

Προτάσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για το Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών.

Το κείμενο σε μορφή pdf

ΠΡΟΣ: Παιδαγωγικό

Ινστιτούτο, Τμήμα Επιμόρφωσης

KOIN: Κυρία Άννα

Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας, Δια

Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Καθ. Ιωάννη

Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου

Μάθησης & Θρησκευμάτων

Καθ.

Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό

Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Καθ.

Βασίλειο Κουλαϊδή, Γ. Γραμματέα Παιδείας,

Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Μέλη

Κοινοβουλίου

Συλλόγους

και Γραμματείες Τμημάτων Πληροφορικής

Ελλάδος (βλ. πίνακα τμημάτων Πληροφορικής

που συνοδεύει το παρόν κείμενο)

“Προτάσεις

της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας στα

πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για

το Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης

Εκπαιδευτικών”

Αθήνα, 30 Ιουνίου

2010

Αξιότιμες

Κυρίες / Αξιότιμοι Κύριοι,

Η

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος είναι το

επιστημονικό, επαγγελματικό σωματείο

που εκπροσωπεί τους Έλληνες αποφοίτους

σχολών Πληροφορικής ΑΕΙ Πανεπιστημιακού

και Τεχνολογικού Τομέα της ημεδαπής

και ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής

(http://www.epe.org.gr). Με

την παρούσα σας κοινοποιούμε τις απόψεις

της Ένωσής μας επί της δημόσιας

διαβούλευσης για το Πρόγραμμα Μείζονος

Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Οι απόψεις

αυτές διαμορφώθηκαν μετά από την

επεξεργασία των απαντήσεων των μελών

μας επί του ερωτηματολογίου της

διαβούλευσης καθώς και από συζητήσεις

που έλαβαν χώρα στην Ένωσή μας σχετικά

με ποιοτικές παραμέτρους και τη

σκοπιμότητα του προγράμματος επιμόρφωσης.

Επιλέξαμε αυτή τη μορφή της διατύπωσης

των απόψεών μας για να αποφύγουμε τους

περιορισμούς που θέτει η χρήση του

ερωτηματολογίου δεδομένου ότι οι απόψεις

που καταθέτουμε αποτελούν σύνθεση των

απόψεων των μελών μας και όχι προσωπικές

απόψεις που μπορούν να συνοψιστούν σε

ένα ερωτηματολόγιο.

Παραθέτουμε

στη συνέχεια τα αποτελέσματα της έρευνας

που κάναμε μεταξύ των μελών μας

χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο της

διαβούλευσης. Για κάθε ερώτηση του

ερωτηματολογίου δίνουμε πίνακα με τα

ποσοστά που έλαβε κάθε δυνατή απάντηση.

Για τις ερωτήσεις ανοικτού τύπου

καταγράφονται όλες οι απόψεις που

διατυπώθηκαν.



1.

Ποια, κατά τη γνώμη σας,

είναι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης

για τους εκπαιδευτικούς;

 

 

Εναλλακτικές απαντήσεις

Ποσοστό

Ημερίδες επιμόρφωσης

15%

Ταχύρρυθμα σεμινάρια

18%

Εξ αποστάσεως επιμόρφωση με συμβατικά μέσα (έντυπο υλικό)

0%

Εξ αποστάσεως επιμόρφωση με χρήση νέων τεχνολογιών

21%

Μεικτό σύστημα (Ταχύρρυθμα σεμινάρια και εξ αποστάσεως επιμόρφωση με συμβατικά μέσα και προαιρετική χρήση νέων τεχνολογιών)

73%

Άλλο

30%

 



Τα

αναφερόμενα ποσοστά αφορούν το ποσοστό

των ερωτώμενων που επέλεξαν κάθε

εναλλακτική απάντηση ξεχωριστά. Τα

ποσοστά των απαντήσεων δεν αθροίζουν

στο 100 δεδομένου ότι επιτρέπεται η

επιλογή περισσότερων της μίας εναλλακτικών

απαντήσεων.

Στην

απάντηση “Άλλο”, καταγράφηκαν οι εξής

προτάσεις:

  • Μικτό σύστημα με σεμινάρια εμβάθυνσης (κι όχι απλής ενημέρωσης σε αντικείμενα), με εξ αποστάσεως επιμόρφωση, μέσω τις χρήσης των νέων τεχνολογιών και των σχετικών μεθοδολογιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

  • Συμμετοχή των εκπαιδευτικών στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

  • Πρακτική άσκηση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των διδακτικών προσεγγίσεων.

  • Πιστοποιήσεις και μετεκπαιδεύσεις Πανεπιστημιακού επιπέδου από κατάλληλο διδακτικό προσωπικό.

  • Κάθε 3-5 χρόνια: υποχρεωτική επιτυχή παρακολούθηση ενός πανεπιστημιακού μαθήματος ή συμμετοχή σε επιστημονικό συνέδριο (με παρουσίαση/διάλεξη) ή δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό.



2.

Ποια είναι για εσάς τα σημαντικότερα

κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών

στο πρόγραμμα επιμόρφωσης;

 

 

Πιθανά κίνητρα

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Απόλυτα

Μοριοδότηση της επιμόρφωσης

3%

33%

27%

30%

6%

Πιστοποίηση της επιμόρφωσης

9%

24%

15%

36%

15%

Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου

15%

27%

27%

24%

6%

Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις απογευματινές ώρες ώρες ή/και Σάββατο – Κυριακή (εκτός σχολικού ωραρίου)

21%

27%

18%

24%

9%

Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας)

27%

12%

21%

30%

9%

Διεξαγωγή της επιμόρφωσης πριν από την έναρξη (Σεπτέμβριος) και μετά τη λήξη (Ιούνιος) του σχολικού έτους

27%

21%

12%

21%

18%

Έγκαιρη γνώση περιεχόμενου, στόχων, μεθοδολογίας κτλ.

0%

3%

12%

45%

39%

Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη

0%

3%

6%

33%

58%

Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών τους αναγκών (εμπλουτισμός δεξιοτήτων)

0%

3%

12%

33%

52%

Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος

3%

9%

33%

24%

30%

 


Άλλα

κίνητρα που επισημάνθηκαν από τους

ερωτώμενους:

  • Το βασικό κίνητρο είναι να γνωρίζουμε τι θα διδαχθούμε (αναλυτικό χρονοδιάγραμμα) και η επιλογή των εισηγητών να γίνεται με σοβαρά κριτήρια, ώστε να μην θεωρούμε χαμένο χρόνο την επιμόρφωση, αλλά να μπορούμε να μάθουμε κάποια πράγματα.

  • Το περιεχόμενο των προγραμμάτων επιμόρφωσης να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.

  • Το να γίνει εκτός ωραρίου εργασίας (μετά τις 15:00 δηλαδή) είναι μεγάλο αντικίνητρο. Ειδικά για όσους έχουν και άλλες υποχρεώσεις εκτός σχολείου (πχ οικογένεια).

  • Θεωρώ ότι το βασικότερο κίνητρο είναι η αναγκαιότητά της για την επιτέλεση του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού και γι' αυτό προτείνω να είναι υποχρεωτική.

  • Κάλυψη εξόδων επιμορφούμενων.

  • Οι κατάλληλοι επιμορφωτές.

  • Σύνδεση των προγραμμάτων με δυνατότητα συμμετοχής σε νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και προετοιμασία σχετικών ενοτήτων (με πρόσθετη αμοιβή).

  • Πρακτική άσκηση και εφαρμογή στην τάξη σε ένα μεγάλο διάστημα, ανάλογα με την τάξη και το σχολείο στο οποίο απευθύνεται.

  • Η δυνατότητα εκπόνησης εργασιών (με κατάλληλες εκπαιδευτικές διευκολύνσεις) και συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια με κάλυψη τουλάχιστον της εγγραφής της διαμονής και της μετακίνησης. Η δυνατότητα συμμετοχής των επιμορφωμένων στις μετέπειτα διαδικασίες σχεδιασμού νέων επιμορφώσεων και δράσεων .

  • Οι Επιμορφωτές να είναι ενεργοί εκπαιδευτικοί με γνώση της σχολικής πράξης.

  • Παροχές τύπου: ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό.

  • Γνώση για καλύτερη απόδοση στην εργασία.



3. Σε ποια από τα παρακάτω θέματα

θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη να επιμορφωθούν

οι Εκπαιδευτικοί;

 

 

 

Πιθανά θέματα

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Απόλυτα

Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις

0%

6%

12%

39%

42%

Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο

0%

0%

27%

33%

39%

Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς

0%

6%

36%

24%

33%

Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη

0%

6%

15%

30%

48%

Αξιολόγηση μαθητών

0%

15%

42%

33%

9%

Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

6%

30%

18%

36%

9%

Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.)

0%

0%

24%

39%

36%

Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή υγείας, πολιτιστικές δράσεις κτλ.)

6%

18%

18%

30%

27%

Συμβουλευτική και Σχ. Επαγγελματικός Προσανατολισμός

0%

3%

6%

33%

58%

Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών

12%

24%

24%

24%

15%

Ειδική Αγωγή

3%

21%

24%

33%

18%

Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης

3%

15%

21%

33%

27%

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

3%

24%

27%

24%

21%

 


Άλλα θέματα που επισημάνθηκαν από τους

ερωτώμενους:

  • Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη λειτουργία του σχολείου. Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών από τους καθηγητές για δευτερεύουσες εργασίες που αφορούν στο σχολείο, πέραν της εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ. έκδοση βαθμολογίας, παρακολούθηση εξέλιξης μαθητών, έκδοση στατιστικών στοιχείων για τις βαθμολογίες κλπ) .

  • Παράθεση και ανάλυση καλών πρακτικών που έχουν πετύχει απτά αποτελέσματα σε άλλες χώρες.

  • Σεμινάρια ψυχολογίας εφήβων. Σεμινάρια ψυχολογίας ηλικιωμένων (καθηγητές). Σεμινάρια αυτογνωσίας.

  • Θέματα ψυχολογίας, συμπεριφοράς.

  • Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού.

  • Σύνδεση σχολικής μονάδας με την τοπική κοινωνία.

  • Χρήση Νέων Τεχνολογιών για διοικητικά θέματα.

  • Οι παραπάνω μοιάζουν να είναι εντελώς γενικόλογες ως προς τη θεματολογία διατυπώσεις. Για παράδειγμα στο χώρο της αξιοποίησης νέων τεχνολογιών στην σχολική καθημερινότητα, απαιτείται να διατυπωθούν ξεκάθαρα οι στόχοι, προϋποθέσεις, και τι αναμένεται από τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια αυτά. Θα πρέπει να αξιοποιηθούν επιστήμονες νέων τεχνολογιών, όχι ως υποστηρικτές των υπολοίπων αλλά ως πραγματικοί συντελεστές του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

  • Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από μαθητές και συμβούλους.

  • Στις αντίστοιχες διαδικασίες που έχουν πραγματοποιηθεί στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ καθώς και τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Καθώς επίσης και στη διαχείριση των αποτελεσμάτων τους.

  • Αντιμετώπιση μεικτών/διαφορετικών μαθησιακών επιπέδων στην ίδια τάξη

  • Πολιτισμικό περιεχόμενο.



4. Τι θα θέλατε να προσθέσετε σχετικά

με το επιμορφωτικό πρόγραμμα;

Απόψεις που διατυπώθηκαν:

  • Απαιτείται η διαμόρφωση μόνιμων δομών επιμόρφωσης και στήριξης των εκπαιδευτικών εντός σχολικής μονάδας, ιδίως σε θέματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ώστε να καταστεί ευχερής η διαρκής προσαρμογή του εκπαιδευτικού στις τεχνολογικές εξελίξεις και η ουσιαστική αξιοποίηση των νέων δυνατοτήτων σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής (διδασκαλία, διοίκηση κ.λ.π.).

  • Θα πρέπει να προκύψει μετά από μελέτη και σωστό σχεδιασμό. Έχουμε γίνει μάρτυρες στο παρελθόν κινήσεων που απλά κατασπατάλησαν Ευρωπαϊκές επιδοτήσεις και δεν έφεραν αποτέλεσμα.

  • Δυνατότητα αξιολόγησης εισηγητών από τους επιμορφούμενους μετά το πέρας των σεμιναρίων, ανώνυμα με κεντρικό σύστημα αξιολόγησης και δυνατότητα ενημέρωσης των επιμορφούμενων για τη βαθμολογία που έχει λάβει ο εισηγητής σε προηγούμενες επιμορφώσεις πριν επιλέξει τη συμμετοχή του στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

  • Θεωρώ ότι πρέπει να είναι υποχρεωτική και μέρος της εργασίας. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να είναι μέσα στο ωράριο εργασίας (πρωϊνές ώρες και καθημερινή είτε όταν είναι ανοικτό το σχολείο είτε όχι, π.χ. καλοκαίρι).

  • Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει εισαγωγικές επιμορφώσεις στα παραπάνω αντικείμενα - απαιτείται πλέον επιμόρφωση εξειδικευμένη σε βάθος και όχι πάλι σε εισαγωγικά θέματα

  • Η επιμόρφωση (ανάλογα με τον τύπο της: διδακτική, διοικητική, εργαστηριακή, συμβουλευτική, κλπ.) πρέπει να συνδεθεί με τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού και να αποτελεί σημαντικό κριτήριο/προϋπόθεση για την ανάληψη θέσης ή την εξέλιξη του εκπαιδευτικού σε συγκεκριμένες αρμοδιότητες.



5. Θεωρείτε ικανοποιητική τη μέχρι

σήμερα διαδικασία της διαβούλευσης;

 

 

Εναλλακτικές απαντήσεις

Ποσοστό

Καθόλου

3%

Λίγο

55%

Αρκετά

39%

Πολύ

3%

Απόλυτα

0%

 




6.

Τι θα προτείνατε, προκειμένου να βελτιωθεί

η διαδικασία της διαβούλευσης;

Απόψεις

που διατυπώθηκαν:

  • Δυνατότητα κατάθεσης ολοκληρωμένων κειμένων-προτάσεων πέραν της χρήσης προκατασκευασμένων ερωτηματολογίων. Τα ερωτηματολόγια περιορίζουν τις δυνατότητες παροχής πληροφοριών από τους συμμετέχοντες στη διαβούλευση.

  • Να προστεθεί το ερώτημα: “Θα επιθυμούσατε να επιμορφωθείτε αν δεν υπήρχαν οικονομικά κίνητρα;” Οι απαντήσεις θα είχαν πολύ ενδιαφέρον.

  • Να λαμβάνετε υπόψη τις απόψεις που εκφράζονται. Επίσης, θα πρέπει να ενημερωθεί ο πολύς κόσμος (όλοι αυτοί που δεν έχουν άμεση πρόσβαση στους δικτυακούς χώρους) για τις λειτουργίες αυτές και τον τρόπο συμμετοχής τους.

  • 1) Δυνατότητα κατάθεσης ιδεών και προτάσεων από πολίτες . 2) Δυνατότητα αξιολόγησης προτάσεων από τους πολίτες και εμφάνιση της μέσης βαθμολογίας για κάθε πρόταση.

  • 1) Επικοινωνία με αντιπροσώπους ομάδων. 2) Επικοινωνία με στατιστικά επιλεγμένο δείγμα καθηγητών, μαθητών, γονέων.

  • Δημιουργία ιστοχώρου ΔΙΑΡΚΟΥΣ επικοινωνίας και προτάσεων.

  • Σαφής δόμηση της διαβούλευσης με δυνατότητα αυτόματης συλλογής στοιχείων και εξαγωγής συμπερασμάτων και στατιστικών με ενιαίο και διαφανή τρόπο χωρίς την ανάγκη παρέμβασης στελεχών κατά την επεξεργασία τους. Αυτό βέβαια απαιτεί ουσιαστικό σχεδιασμό, επαρκή στελέχωση με ανθρώπους με εκπαίδευση, γνώσεις, εμπειρία και αντίληψη και όχι απλά με εξυπηρετητές κομματικών συμφερόντων. Άρα, μάλλον με τη μέθοδο της εις άτοπον απαγωγής οδηγούμεθα σε αδιέξοδο.

  • Ελπίζω να κοινοποιηθούν τα αποτελέσματα της διαβούλευσης, και οι τελικές διαδικασίες που θα αποφασισθούν να τα λάβουν υπόψη τους.

  • Να καθιερωθεί ένα 20λεπτο σε κάθε σχολική μονάδα, κατά τη διάρκεια του οποίου οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν άμεση πρόσβαση στο Διαδίκτυο θα προσέρχονται στο εργαστήριο Πληροφορικής για να λάβουν μέρος στη διαβούλευση ηλεκτρονικά.

  • Η μέθοδος συλλογής στοιχείων είναι παρωχημένη και συνεπάγεται σημαντικό κόστος. Είναι επίσης αποτρεπτική για πολλούς η χειρωνακτική συμπλήρωση ερωτηματολογίου. Η ζητούμενη αξιοποίηση νέων τεχνολογιών θα πρέπει να γίνει και σε τέτοιες διαδικασίες. Το ερωτηματολόγιο θα μπορούσε να έχει τη μορφή μιας απλής φόρμας στο διαδίκτυο και να δέχεται απαντήσεις κατευθείαν από τους ενδιαφερόμενους, ίσως με αποστολή του συνδέσμου προς αυτό μέσω του σχολικού δικτύου σε ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς. Μια τέτοια προσέγγιση θα διευκόλυνε και τη αυτόματη στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων στη συνέχεια χωρίς την ανάγκη εισαγωγής δεδομένων χειρωνακτικά. Θα μπορούσε επίσης να δοθεί κάποιο κίνητρο γιο τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, π.χ. όποιος δεν το συμπληρώσει δε δικαιούται να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε μελλοντική επιμόρφωση.

  • Δημοψηφίσματα (polls) (σαν και το παρόν) για διάφορα ζητήματα που προκύπτουν.

Πέραν

των ανωτέρω, που αφορούν τα μέλη μας που

έλαβαν μέρος στην εσωτερική διαδικασία

που διενεργήσαμε, οφείλουμε να επισημάνουμε

τη δυσπιστία μεγάλης μερίδας μελών μας

αναφορικά με την αποτελεσματικότητα

τέτοιων διαβουλεύσεων. Στο παρελθόν η

Ένωσή μας έχει καταθέσει λεπτομερείς

προτάσεις σε σειρά διαβουλεύσεων για

θέματα που παραμένουν ακόμη σε εκκρεμότητα.

Αναφέρουμε ενδεικτικά:

  • Το ζήτημα της ρύθμισης θεμάτων που αφορούν τις εγκαταστάσεις Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

  • Το ζήτημα της ρύθμισης θεμάτων που αφορούν τη χορήγηση αδειών ασκήσεως επαγγέλματος ραδιοηλεκτρονικού και ραδιοτεχνίτη καθώς και την ίδρυση και λειτουργία ραδιοηλεκτρονικών εργαστηρίων.

  • Το ζήτημα των προδιαγραφών του Φορητού Μαθητικού Η/Υ

  • Το ζήτημα της αναμόρφωσης του Θεσμικού Πλαισίου Μελετών και Έργων στο σκέλος που αφορά τα δημόσια έργα Πληροφορικής και Δικτύων.

  • Το ζήτημα των Εσωτερικών Δικτύων Επικοινωνιών.

Η

Πολιτεία πρέπει να συνειδητοποιήσει

ότι μια δημόσια διαβούλευση πρέπει να

αντιμετωπίζεται με τη δέουσα σοβαρότητα

από όλες τις πλευρές και να μην αποτελεί

τελετουργία χωρίς ουσιαστικό αντίκρυσμα.

Ειδικότερα για το ζήτημα των επιμορφώσεων

των εκπαιδευτικών, οφείλουμε να τονίσουμε

με έμφαση ότι στο παρελθόν (πρόσφατο

και λιγότερο πρόσφατο) έχουν πραγματοποιηθεί

προγράμματα επιμόρφωσης στη χρήση

εφαρμογών Πληροφορικής που τελικώς

οδήγησαν στη λεηλασία των θέσεων

καθηγητών Πληροφορικής από άλλες

ειδικότητες με την επίκληση “βεβαιώσεων”

και “πιστοποιήσεων”. Η στρέβλωση των

διαδικασιών επιμόρφωσης για τη δημιουργία

συνθηκών αποκλεισμού των Πληροφορικών

από το λειτούργημα του εκπαιδευτικού

ενθαρρύνει νοοτροπίες και συμπεριφορές

καιροσκοπικές που δεν τιμούν ούτε

εκείνους που τις υιοθετούν ούτε, πολύ

περισσότερο, τις δημόσιες αρχές. Οι

προσεγγίσεις αυτές του παρελθόντος

έχουν δημιουργήσει εύλογη καχυποψία

στον κλάδο μας. Ευχόμαστε αυτή τη φορά

τα πράγματα να εξελιχθούν διαφορετικά

και να πρυτανεύσουν εκπαιδευτικές και

όχι πελατειακές προτεραιότητες. Σε

αντίθετη περίπτωση μας η Ένωσή μας, όπως

έκανε και στο παρελθόν, είναι υποχρεωμένη

να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την

προστασία των μελών της και τη διασφάλιση

της ποιότητας του εκπαιδευτικού

συστήματος.

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας



Πίνακας

τμημάτων Πληροφορικής

  1. Βιομηχανικής Πληροφορικής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καβάλας

  2. Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  3. Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  4. Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης

  5. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

  6. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης

  7. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο) Κατεύθυνση Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, ΑΠΘ

  8. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο) Κατεύθυνση Πληροφορικής, ΕΜΠ

  9. Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πολυτεχνείο Κρήτης

  10. Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά

  11. Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών

  12. Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

  13. Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

  14. Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

  15. Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

  16. Πληροφορικής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας

  17. Πληροφορικής, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης

  18. Πληροφορικής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

  19. Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

  20. Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  21. Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

  22. Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιά

  23. Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Σερρών

  24. Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λαμίας

  25. Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Μακεδονίας

  26. Πληροφορικής και Τηλεματικής, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

  27. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Αθηνών

  28. Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας

  29. Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου

  30. Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καλαμάτας

  31. Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λάρισας

  32. Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων (Ναυπάκτου), Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Μεσολογγίου

  33. Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά