Όλα τα Άρθρα

Δελτίο Τύπου με Προτάσεις για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ' Λυκείου

Προτάσεις για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ' Λυκείου

Το κείμενο σε μορφή pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ

ΤΥΠΟΥ

Ανοιχτή

Επιστολή προς

την Υπουργό Παιδείας,

κα

Άννα Διαμαντοπούλου

Προτάσεις

για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε

Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ'

Λυκείου

Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2010

Με αφορμή τα θέματα των Πανελλαδικών

Εξετάσεων του 2010 στο μάθημα Ανάπτυξη

Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

(ΑΕΠΠ), η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας,

επανέρχεται στο θεμελιώδες ζήτημα

της αλλαγής του προγράμματος σπουδών

του Γενικού Λυκείου σε σχέση με τη

διδασκαλία του προγραμματισμού Η/Υ.

 

Η Ένωση έχει επιχειρηματολογήσει

υπέρ της παραπάνω κατεύθυνσης με συνεπείς

θέσεις και ολοκληρωμένα επιχειρήματα.

Απώτερος στόχος είναι η επιτυχής

αντιμετώπιση των συναφών προβλημάτων

που αντιμετωπίζουν οι Πληροφορικοί της

εκπαίδευσης. Η

μη αξιοποίησή τους εκ μέρους της Πολιτείας

σε θέματα διδασκαλίας που άπτονται του

επιστημονικού τους αντικειμένου

ανατροφοδοτεί, τελικά, τις παθογένειες

του προγράμματος σπουδών, με θύματα στο

τέλος, εκτός από την κοινή λογική, τους

ίδιους τους μαθητές. Είναι πασιφανής η

ασάφεια στόχων για αν το μάθημα της

Πληροφορικής στο Λύκειο δίνει τελικά

βάρος στην καλλιέργεια της αλγοριθμικής

σκέψης ή την ανάπτυξη εφαρμογών.

Για την αντιμετώπιση αυτής

της κατάστασης, η Ένωση Πληροφορικών

Ελλάδας απέστειλε ανοικτή επιστολή

προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

και τα Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημιακού

και Τεχνολογικού Τομέα των ΑΕΙ

(http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=423)

με την οποία προτείνει:

  1. Την αντικατάσταση του παρωχημένου μαθήματος της “Τεχνολογίας Επικοινωνιών” (το βιβλίο έχει γραφτεί το 1991 και αναφέρεται ακόμη για δισκέτες των 5.25”) που διδάσκεται στη Β' τάξη Γενικού Λυκείου για την Τεχνολογική Κατεύθυνση, με ένα επίσης δίωρο μάθημα “Αλγοριθμικής”, χωρίς αναγκαστική χρήση εργαστηρίου.

  2. Να μετατραπεί σε τρίωρο το μάθημα που σήμερα λέγεται “Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον” της Γ' Λυκείου, να μετονομαστεί σε “Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Υπολογιστών” και το σχολικό εγχειρίδιο να ξαναγραφεί, λαμβάνοντας υπόψιν τις λεπτομερείς εισηγήσεις που παρατίθενται στην ανοιχτή επιστολή. Οι δύο από τις τρεις ώρες ανά εβδομάδα να είναι εργαστηριακές. Στο μάθημα αυτό θα χρησιμοποιείται μια τυπική γλώσσα προγραμματισμού.