Όλα τα Άρθρα

Τα νέα τμήματα Πληροφορικής και η ευαισθητοποίηση των φοιτητών

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργήθηκαν αρκετά νέα τμήματα Πληροφορικής ή/και Τηλεπικοινωνιών που όλα εντάσσονται βέβαια στην ευρύτερη περιοχή της επιστήμης που έχει να κάνει με τους Υπολογιστές. Πρόσφατα παραδείγματα είναι τα δύο τμήματα στο νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου......

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργήθηκαν αρκετά νέα τμήματα Πληροφορικής ή/και Τηλεπικοινωνιών που όλα εντάσσονται βέβαια στην ευρύτερη περιοχή της επιστήμης που έχει να κάνει με τους Υπολογιστές. Πρόσφατα παραδείγματα είναι τα δύο τμήματα στο νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Από πλευράς τυπικής - σύμφωνα με το καταστατικό - αλλά και ουσιαστικής, πιστεύω πως η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας, πρέπει να εντάξει τους φοιτητές αυτών των τμημάτων στους κόλπους της, όπως έχει κάνει με όλους τους φοιτητές που έχουν βασικό πτυχίο σε Πληροφορική. Είμαι σίγουρος πως γίνονται ήδη προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό μπορώ να το δω, όντας μεταπτυχιακός φοιτητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Ε.Κ.Π.Α. και μιλώντας με διάφορα μέλη της Ε.Π.Ε.

Αλλά οι λόγοι για την ένταξη των φοιτητών (και αποφοίτων, όταν υπάρξουν) στην Ε.Π.Ε δεν είναι μόνο τυπικοί. Καθημερινά σχεδόν, πολλοί από εμάς βλέπουμε να γίνονται διάφορες παρατυπίες και παρανομίες απέναντι στους πτυχιούχους Πληροφορικής ακόμα και από το ίδιο το κράτος που πρέπει να τηρεί και να σέβεται τους νόμους που θέτει. Η Ε.Π.Ε. προσπαθεί με τα θεσμοθετημένα όργανά της και με φοιτητές ή πτυχιούχους που έχουν μεράκι για την επιστήμη μας, να προστατεύσει όσο είναι δυνατόν καλύτερα τα δικαιώματα που πηγάζουν από τις σπουδές μας.

Ταυτόχρονα όμως με τα παραπάνω παρατηρούμε και ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται για την τύχη των επαγγελματικών δικαιωμάτων και των ίσων ευκαιριών που πρέπει να υπάρχουν. Για αυτό λοιπόν, είναι επιτακτική η ανάγκη ενημέρωσης των νέων φοιτητών των τμημάτων Πληροφορικής και συναφών για όλες τις δραστηριότητες της Ε.Π.Ε. αλλά και για διάφορα πράγματα που συμβαίνουν στον χώρο μας. Για παράδειγμα, κραυγαλέες περιπτώσεις ανθρώπων που δεν έχουν βασικό πτυχίο Πληροφορικής και σε διάφορους διαγωνισμούς έχουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις ακόμα και από τους ίδιους τους Πληροφορικούς. (Περιπτώσεις εκπαιδευτικών Πληροφορικής ή περίπτωση προκήρυξης του ΟΤΕ για θέσεις τηλεπικοινωνιών). Αυτοί οι πτυχιούχοι δεν θα έπρεπε να βρίσκονται σε αντιδικία με τους Πληροφορικούς, γιατί απλώς έχουν σπουδάσει κάτι άλλο.

Είναι βέβαια δύσκολο, να ενδιαφερθούν φοιτητές 18 χρονών για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα που θα προκύψουν σε 4 χρόνια. Όλοι περάσαμε από το πρώτο έτος και γνωρίζουμε ότι στην αρχή, αυτά τα πράγματα και οι ιδέες δεν απασχολούν πολλούς. Αλλά ένα είναι σίγουρο, ότι αυτά θα τους απασχολήσουν όλους κάποια στιγμή στην επαγγελματική τους καριέρα. Είναι βέβαιο πως οι περισσότεροι θα ενδιαφερθούν να μάθουν τι δικαιώματα και υποχρεώσεις υπάρχουν για τον καθένα από εμάς, σε μια εποχή που αρκετές φορές η Πληροφορική δεν νοείται καν ως επιστήμη από μερικούς.

Πιστεύω λοιπόν, πως πρέπει όλοι να ευαισθητοποιηθούμε για αυτές τις περιπτώσεις. Είναι καθήκον, επίσης, να συνεχίσει η Ε.Π.Ε. να ενημερώνει όλους τους νέους φοιτητές Πληροφορικής, όπως πολύ καλά πράττει μέχρι στιγμής. Το πλεονέκτημά της βρίσκεται στο γεγονός ότι υπερβαίνει τα στενά πλαίσια ενός ακαδημαϊκού τμήματος και συμπεριλαμβάνει όλους τους εν δυνάμει συναδέλφους του αύριο. Είναι σημαντικό επιπλέον, οι φοιτητές να γνωρίζουν τους αυριανούς τους συναδέλφους, για να δουν τις διαφορές αλλά και τις ομοιότητες που υπάρχουν, ώστε να φτάσουμε στην κατάλληλη χρονική συγκυρία που τα δικαιώματα των πτυχιούχων Πληροφορικής δεν θα καταπατούνται από άλλους που έχουν μικρή ή και καθόλου σχέση με τον χώρο, αλλά που σήμερα κυριαρχούν σε διάφορες θέσεις και καρέκλες.

 

Γιώργος Ε. Ματρώζος

Διπλ. Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, Παν.Πατρών

Μ.Δ.Ε. «Τεχνολογία Συστημάτων Υπολογιστών», τμ.Πληροφορικής & Τηλεπ/νιών, Ε.Κ.Π.Α.