Ψήφισμα ΕΛΜΕ Ηρακλείου για την Πληροφορική στο Νέο Σχολείο

08/04/2011 Παλαιότητα 8 yrs

Το ψήφισμα στάλθηκε στη συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ και ενημερώθηκε και το ΔΣ της ΟΛΜΕ.


Ενημερωτική επιστολή ΕΛΜΕ Ηρακλείου με την οποία ενημερώνει ότι το ψήφισμα στάλθηκε στη συνέλευση των προέδρων και ενημερώθηκε το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

 

 

 

 

 

 

Ψήφισμα

Όχι

άλλα ψέματα – όχι άλλη “ψηφιακή”

κοροϊδία


Ενώ

σταδιακά

αποκαλύπτονται τα σχέδια του υπουργείου

παιδείας για το “Νέο Σχολείο” και το

“Νέο Λύκειο”, ανακοινώθηκε η

κατάργηση των μαθημάτων πληροφορικής

από

το “Νέο Λύκειο”.

«Η

Πληροφορική παύει να είναι πλέον ένα

μάθημα» είναι

τα ακριβή λόγια της υπουργού παιδείας.

Αντιλαμβάνονται,

μας λένε, την πληροφορική ως

εργαλείο

και όχι ως

επιστήμη,

γι´ αυτό και την εξοβελίζουν από το

Λύκειο! Το

μόνο που απομένει

είναι

και η

κατάργηση της διδασκαλίας της Ελληνικής

Γλώσσας, μόλις αντιληφθούν, οι “φωστήρες”

του “Νέου Σχολείου” και τα ελληνικά

ως

απλώς ένα εργαλείο για

τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων!

Υποστηρίζουν

ότι

φτιάχνουν το “νέο

ψηφιακό σχολείο” και

την

ίδια στιγμή

καταργούν τα

μαθήματα

πληροφορικής

!

Λένε ότι

στο

Νέο

Λύκειο”

οι μαθητές έχουν περισσότερες επιλογές

αλλά

στην πραγματικότητα τους

στερούν ακόμα και τις επιλογές που έχουν

τώρα!

Με

συνθήματα κενού

περιεχομένου διαφημίζουν την οπισθοδρόμηση

ως άλμα προς το μέλλον που θα αποδειχθεί

άλμα στο κενό, όπως

και οι προηγούμενες επιλογές τους.

Οι μέθοδοι τους είναι πολύ παλιές και

μας

γυρίζουν δεκαετίες πίσω. Καταστρέφουν

ότι τόσα χρόνια με την δουλειά και τα

χρήματα του λαού μας έχει φτιαχτεί, ότι

με αγώνες και αίμα έχει κατακτηθεί.

Γνωρίζουμε

ότι η κατάργηση της Πληροφορικής

εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο

απαξίωσης της παιδείας το οποίο

υπαγορεύεται από την γενικότερη πολιτική

που ακολουθείται

τα τελευταία χρόνια.

Αγωνιζόμαστε μαζί με όλους όσους παλεύουν

ενάντια στην διάλυση των υποδομών, την

οικονομική εξαθλίωση των πολιτών και

το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου της

χώρας που οδηγεί στην απώλεια της

ανεξαρτησία μας ως λαός,

στην οικονομική, πνευματική και ηθική

μας απαξίωση.

Απαιτούμε:

  1. Εξασφάλιση

    της διδασκαλίας των μαθημάτων

    Πληροφορικής σε όλες τις

    βαθμίδες της Β/Θμιας εκπαίδευσης.

    Αναβάθμιση και επικαιροποίηση

    του περιεχομένου των μαθημάτων

    Πηροφορικής σε συνεργασία

    με τις Επιστημονικές Ενώσεις Πληροφορικών.

    Ενίσχυση των σχολικών εργαστηρίων.

  2. Όχι

    στην υποβάθμιση των

    μαθημάτων, με την ανάθεσή

    τους σε καθηγητές άσχετων

    ειδικοτήτων. Αναθέσεις μαθημάτων στους

    εκπαιδευτικούς με κριτήριο το πτυχίο

    τους.

  3. Η

    αξιοποίηση των Τεχνολογιών της

    Πληροφορίας και των Επικοινωνιών

    (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση, το αποκαλούμενο

    από την ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ “ψηφιακό

    σχολείο”, δεν μπορεί και δεν πρέπει να

    υποκαταστήσει το υπάρχον

    σχολείο.

    Τα

    ψηφιακά

    βοηθήματα

    θα πρέπει να υποστηρίζουν, να συμπληρώνουν

    και να εμπλουτίζουν τη διδασκαλία στο

    σχολείο, όχι να την αντικαθιστούν. Τα

    Σχολικά εργαστήρια και οι σχολικές

    βιβλιοθήκες να οργανωθούν και να

    εξοπλιστούν με τις υποδομές, τα υλικά

    και τα μέσα που το καθένα απαιτεί για

    τη σωστή διδασκαλία όλων των μαθημάτων.

  4. Όχι

    στην εξάρτηση και την εκμετάλλευση από

    ιδιωτικές εταιρίες. Καθιέρωση του

    λογισμικού ανοιχτού κώδικα στην

    εκπαίδευση και σε όλες τις δημόσιες

    υπηρεσίες. Όχι στην άκριτη αγορά ψηφιακού

    εξοπλισμού στα σχολεία, χωρίς κανόνες

    και προδιαγραφές.

  5. Σεβασμός

    στην υγεία των μαθητών. Τήρηση των αρχών

    της πρόληψης όσον αφορά την έκθεση των

    μαθητών σε ακτινοβολίες και των κανόνων

    υγιεινής, ασφάλειας και εργονομίας στα

    σχολικά εργαστήρια.

  6. Όχι

    στην εκμετάλλευση της δια βίου

    πιστοποίησης. Κατάργηση κάθε απαίτησης

    πιστοποίησης δεξιοτήτων χειρισμού ΗΥ,

    για όλους όσους έχουν

    διδαχθεί πληροφορική στη Δημόσια

    εκπαίδευση, όπως ισχύει για όλα τα άλλα

    μαθήματα.

  7. Όχι

    στις καταργήσεις σχολείων. Στήριξη των

    κατοίκων της υπαίθρου και των

    υποβαθμισμένων περιοχών. Η

    δημόσια και δωρεάν παιδεία είναι

    δικαίωμα όλων των πολιτών και βασική

    υποχρέωση της πολιτείας.