Δελτίου Τύπου - Παρατηρήσεις επί του υπό δημόσιας διαβούλευσης νομοσχεδίου με τίτλο: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

Σχετικά πρόσφατα κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας νομοσχέδιο με τίτλο: "Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις". Στο εν λόγω νομοσχέδιο υπάρχουν διατάξεις που αφορούν τόσο τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (ΠΕ86), όσο και την παρεχόμενη από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πληροφορική Παιδεία. Θα θέλαμε λοιπόν, ως Ένωση Πληροφορικών να καταθέσουμε κάποιες παρατηρήσεις επ’ αυτού, οι οποίες ουσιαστικά απαρτίζονται από τέσσερις (4) άξονες.

Δελτίο Τύπου - Παρατηρήσεις επί του υπό δημόσιας διαβούλευσης νομοσχεδίου με τίτλο: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

Αθήνα, 14-07-2021

Σχετικά πρόσφατα κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας νομοσχέδιο με τίτλο: “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις” (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5916). Στο εν λόγω νομοσχέδιο υπάρχουν διατάξεις που αφορούν τόσο τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (ΠΕ86), όσο και την παρεχόμενη από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πληροφορική Παιδεία. Θα θέλαμε λοιπόν, ως Ένωση Πληροφορικών να καταθέσουμε κάποιες παρατηρήσεις επ’ αυτού, οι οποίες ουσιαστικά απαρτίζονται από τέσσερις (4) άξονες.

α) Στο μέρος (Β) του σχεδίου νόμου, γίνεται ευρεία αναφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθώς και τον στελεχών της εκπαίδευσης. Υπενθυμίζουμε εδώ πως στη χώρα μας, υπηρετούν ως καθηγητές Πληροφορικής απόφοιτοι Τριτοβάθμιας σχεδόν οποιασδήποτε ειδικότητας (π.χ. Γυμναστές, Θεολόγοι, Χημικοί κλπ.) Θεωρούμε αυτονόητο ότι ο αξιολογητής πρέπει να έχει το ίδιο αντικείμενο σπουδών με τον αξιολογούμενο. Κι αντίστοιχα, ο “καθοδηγητής” (π.χ. Σύμβουλος Εκπαίδευσης) με τον “καθοδηγούμενο” (Εκπαιδευτικό).

β) Παρατηρήσαμε επίσης ότι σε ελάχιστα σημεία του νομοσχεδίου γίνεται αναφορά σε αλλαγές στα προγράμματα σπουδών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα, το μόνο σχετικό με την διδακτέα ύλη σημείο είναι τα άρθρα 79 και 80 όπου αναλύονται τα σχετικά με το Μητρώο και την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων. Θεωρούμε κι εδώ αυτονόητο ότι πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε να επικαιροποιηθεί επιτέλους η ύλη των μαθημάτων Πληροφορικής, ιδίως στο Γενικό Λύκειο και δη στη σχετική Ομάδα Προσανατολισμού. Υπενθυμίζουμε (μιας και φαίνεται πως θα γραφτούν νέα βιβλία) ότι το περιεχόμενο της εξεταστέας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις ύλης της Γ’ ΓΕΛ παραμένει ίδιο (κατά το μεγαλύτερο μέρος του) εδώ και είκοσι (20) χρόνια. Στο ενδιάμεσο βέβαια άπειρες είναι οι εξελίξεις στην επιστήμη μας και στον τομέα του προγραμματισμού Η/Υ.

Κι ακόμη, εννοείται πως δεν μπορεί να μιλάμε για “Ψηφιακό Σχολείο”, “Ελλάδα 2.0” κλπ, χωρίς ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής στα προγράμματα σπουδών των σχολείων. Και δεν μπορεί εν έτει 2021 να εισέρχεται κάποιος σε Τμήματα Μηχανικών Η/Υ χωρίς να εξετάζεται σε κανένα μάθημα σχετικό με Πληροφορική! Αφθονούν παλιότερες παρεμβάσεις μας επί του θέματος: https://is.gd/844YCo , https://is.gd/7uRMvj , https://is.gd/DfNrdL (ιδίως το αίτημα υπ’ αριθμ. 16) κ.α.

γ) Με την ευκαιρία να σημειώσουμε ότι λόγω των συνταξιοδοτήσεων πολλών εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια και της έλλειψης διορισμών ελέω Μνημονίων, έχουν δημιουργηθεί κενά σε αρκετές θέσεις διαφόρων ειδικοτήτων διαφορετικών της δικής μας. Θεωρούμε λοιπόν πως μπορούν όσοι εκπαιδευτικοί αυτών των ειδικοτήτων έχουν διοριστεί ως Πληροφορικοί να μεταταγούν στον φυσικό τους κλάδο καλύπτοντας τα τυχόν κενά.

δ) Τέλος, παρά τις διακηρύξεις της τότε αντιπολίτευσης και νυν κυβέρνησης, βλέπουμε πως δεν αλλάζει απολύτως τίποτε σχετικά με τον θεσμό των Υπευθύνων Πληροφορικής. Επί του θέματος αυτού αρκεί να παραπέμψουμε στις θέσεις που είχαν υπογραφεί τόσο από την Ένωσή μας, όσο και από 105 στελέχη των πρώην ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πριν από τρία (3) μόλις χρόνια: https://is.gd/pbXN46.
 

Παραμένουμε στη διάθεσή σας,

Για το ΔΣ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

Η Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας

Χαρά Ξανθάκη

Χάρης Γεωργίου

proedros<στο>epe.org.gr

gen_grammateas<στο>epe.org.gr

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας, Τ.Θ. 13801, Τ.Κ. 10310, Αθήνα

Email: info<στο>epe.org.gr – Τηλέφωνο: (+30) 210 5699408