Όλα τα Άρθρα

Εμπόριο "πιστοποιητικών" πληροφορικής χωρίς αντίκρισμα

Τεράστιες διαστάσεις έχει λάβει η παραπλάνηση της καταναλωτικού κοινού για διάφορα "πιστοποιητικά" γνώσης υπολογιστών. Επιβάλεται η παρέμβαση της πολιτείας για την εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας και την προάσπιση του κύρους της δημόσιας εκπαίδευσης.

Γιγαντώνεται τους τελευταίους μήνες η φημολογία και η παραπλανητική διαφήμιση σχετικά με το αποκαλούμενο "Ευρωπαϊκό Δίπλωμα Οδήγησης στους Υπολογιστές" (European Computer Driving License - ECDL). Με σωρεία ψευδών στοιχείων, που θα έπρεπε να έχουν ήδη προκαλέσει εισαγγελική παρέμβαση, οι πωλητές του ECDL:

  • Παραπλανούν την κοινή γνώμη ότι χορηγούν αναγνωρισμένο τίτλο (δίπλωμα) που αποτελεί διαβατήριο επαγγελματικής αποκατάστασης και διορισμού. Χρησιμοποιούν μάλιστα ως λογότυπο μια παραλλαγή του σήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να δώσουν την εικόνα της ευρωπαϊκής αναγνώρισης!
  • Παραπλανούν την κοινή γνώμη ότι το ECDL πιστοποιεί ουσιαστικές γνώσεις στη χρήση υπολογιστών και είναι αναγκαίο εφόδιο για το επαγγελματικό μέλλον των νέων.
  • Μετά από καταγγελίες μελών μας αλλά και πολλών γονέων, ερευνήσαμε τι συμβαίνει με το θέμα αυτό και διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για μια πρωτοφανή προσπάθεια εμπαιγμού της ελληνικής κοινωνίας. Το ECDL δεν έχει καμία επίσημη αναγνώριση και δεν αντιστοιχεί ούτε σε στοιχειώδεις γνώσεις χρήσης υπολογιστών.

    Ειδικότερα, το ECDL προωθείται από ιδιωτική εταιρεία με την επωνυμία "ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ" και διακριτικό τίτλο "ECDL Ελλάς Α.Ε.". Η "ECDL Ελλάς Α.Ε." συνεπώς είναι μια κερδοσκοπική εταιρεία που λειτουργεί ως εργαστήριο ελευθέρων σπουδών όπως φαίνεται και από τον πλήρη τίτλο της. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 1966/91 τα εργαστήρια ελευθέρων σπουδών δεν επιτρέπεται να εμφανίζονται σαν εκπαιδευτήρια και υποχρεώνονται να ενημερώνουν εγγράφως τους φοιτούντες ότι δεν μπορούν μετά το τέλος της φοίτησής τους να αποκτήσουν οποιοδήποτε τίτλο σπουδών. Συνεπώς, οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να απαγορεύσουν τη συνέχιση της παραπλανητικής διαφήμισης.

    Σε σχέση με το ουσιαστικό περιεχόμενο του ECDL προκύπτουν και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Μελετώντας την ύλη και ενδεικτικά θέματα εξετάσεων, προκύπτει ότι ένας απόφοιτος Γυμνασίου, έχει πολύ περισσότερες γνώσεις από τον "κάτοχο" του ECDL! Αυτό προκύπτει από μια απλή σύγκριση με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου.

    Δυστυχώς, σε κάποια γυμνάσια λόγω της πλήρους ανεπάρκειας των "καθηγητών Πληροφορικής" δε γίνεται σωστά το μάθημα. Αυτό όμως δεν είναι λόγος να αμφισβητείται το επίπεδο γνώσεων όλων των αποφοίτων. Εξάλλου, θα πρέπει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει την πολιτική του ώστε να αναθέτει τη διδασκαλία της πληροφορικής μόνο σε καθηγητές πληροφορικής, δηλ. πτυχιούχους Πληροφορικής και όχι σε καθηγητές άλλων κλάδων. Πάντως εμείς, καλούμε τους γονείς που διαπιστώνουν πλημμελή διδασκαλία της Πληροφορικής στο γυμνάσιο των παιδιών τους, να το καταγγέλλουν και να ζητούν την ανάθεση του μαθήματος σε πραγματικούς καθηγητές πληροφορικής. Δεν είναι λύση η παραπαιδεία και το ECDL.

    Μεγάλες ευθύνες βαρύνουν την πολιτεία που αποδέχεται αυτή την πρωτοφανή παραπλάνηση της κοινής γνώμης, το εμπόριο ελπίδων διορισμού και επαγγελματικής αποκατάστασης. Αναμένουμε λοιπόν:

  • Να παρέμβουν οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές και να σταματήσουν την παραπλάνηση της κοινής γνώμης με ψευδείς διαφημίσεις.
  • Να ενεργοποιηθεί το Υπουργείο Παιδείας και να υπερασπιστεί το κύρος της δημόσιας παιδείας.
  • Να δραστηριοποιηθούν οι εισαγγελικές αρχές και να διερευνήσουν την ύπαρξη τυχόν ποινικών ευθυνών.
  • Εμείς, ως επιστημονικός και επαγγελματικός φορέας των πληροφορικών, έχουμε την υποχρέωση να συνεχίσουμε να ενημερώνουμε υπεύθυνα το κοινωνικό σύνολο για το θέμα αυτό και να περιορίσουμε τις πιθανότητες παραπλάνησής του.

    Δεν ζητούμε την κατάργηση ούτε των Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών ούτε του ECDL ούτε κάθε παρόμοιας βεβαίωσης επιτυχούς εξέτασης σε βασικές δεξιότητες χρήσης συγκεκριμένων εφαρμογών πληροφορικής. Ζητούμε την εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας και την προστασία των καταναλωτικού κοινού, καθώς και την διασφάλιση του κύρους της δημόσιας παιδείας.

    Δελτίο Τύπου της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας