Όλα τα Άρθρα

Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων

Δελτίο τύπου για τα Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων

Το άρθρο σε μορφή pdf

 

 

 

 

 

 

Αθήνα, 6-6-2012

Την Παρασκευή

1-6-2012, στα πλαίσια των Πανελληνίων

Εξετάσεων, εξετάστηκαν οι μαθητές των

ημερήσιων Γενικών Λυκείων στο μάθημα

«Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό

Περιβάλλον». Τα θέματα, σε γενικές

γραμμές, μπορούν να χαρακτηριστούν

μέτριας δυσκολίας και δεν πρέπει να

δημιούργησαν προβλήματα κατά την επίλυσή

τους.

Υπήρχε όμως

πρόβλημα στη διατύπωση του θέματος Δ5

η οποία ήταν ασαφής. Συγκεκριμένα το Δ5

ζητούσε “Να

εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη

μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας”

τον οποίο έπρεπε να βρεις χρησιμοποιώντας

ένα δισδιάστατο πίνακα Π[10,12] όπου είχε

καταχωρηθεί η ετήσια παραγωγή ανά μήνα

(12 στήλες) για δέκα πελάτες (10 γραμμές).

Η ενδεικτική λύση που δόθηκε από την

ΚΕΕ βρίσκει το μήνα με τη μικρότερη

παραγωγή ενέργειας αφού αθροίσει την

παραγωγή και των 10 πελατών τον ίδιο μήνα

(αθροίσματα στηλών), κάτι που δεν συνάγεται

μονοσήμαντα από την εκφώνηση του θέματος

όπου ένας μαθητής θα μπορούσε να διατρέξει

το δισδιάστατο πίνακα Π[10,12] και να

εμφανίσει τον αριθμό της στήλης (μήνας)

όπου βρίσκει τη μικρότερη παραγωγή (το

ελάχιστο). Σε ανάλογο ερώτημα στο θέμα

Δ3 η αρχική διατύπωση ζητούσε “Να

εμφανίζει το όνομα της πόλης στην οποία

σημειώθηκε η μεγαλύτερη παραγωγή

ηλεκτρικού ρεύματος”

και

με διευκρίνιση που εστάλη από την ΚΕΕ

κατά τη διάρκεια των εξετάσεων

τροποποιήθηκε σε Να

εμφανίζει το όνομα της πόλης στην οποία

σημειώθηκε η μεγαλύτερη ετήσια

παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος” .

Μια διευκρίνηση από την ΚΕΕ για το θέμα

Δ5 θα μπορούσε να αναφέρει “Να

εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη

μικρότερη συνολική

παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όλων

των πελατών

.

Θεωρούμε

ότι πρέπει

άμεσα να σταλεί από την Κεντρική Επιτροπή

Εξετάσεων νέα οδηγία που θα αποδέχεται

ως σωστή οποιαδήποτε από τις δυο

προσεγγίσεις στην επίλυση του θέματος

Δ5.

Επίσης να προβεί στις απαραίτητες

ενέργειες ώστε

να επανεξεταστούν τα γραπτά που ήδη

έχουν διορθωθεί.

Το

Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού

Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης

της

Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας