Σχετικά με το σχεδιασμό του Νέου Σχολείου

05/10/2010 Παλαιότητα 8 yrs

Επιστολή της ΕΠΕ στην πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας σχετικά με τον επαπειλούμενο αφανισμό της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο και την ανάγκη καθιέρωσης του μαθήματος της Πληροφορικής ως υποχρεωτικό μάθημα Γενικής Παιδείας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.


Το κείμενο σε μορφή pdf

 

 

ΠΡΟΣ:
Κυρία Άννα

Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας, Δια

Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

 

 

 

 

 

 

KOIN:
Κυρία Φώφη

Γεννηματά, Αναπλ. Υπουργό Παιδείας, Δια

Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Καθ. Ιωάννη

Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου

Μάθησης & Θρησκευμάτων
Καθ.

Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό

Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Καθ.

Βασίλειο Κουλαϊδή, Γ. Γραμματέα Παιδείας,

Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Βουλευτές

Ελληνικού Κοινοβουλίου
Συλλόγους

και Γραμματείες Τμημάτων Πληροφορικής

Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα

των ΑΕΙ (βλ. πίνακα τμημάτων Πληροφορικής

που συνοδεύει την παρούσα επιστολή)
Μέσα

Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ:
“Σχετικά

με το σχεδιασμό του Νέου Σχολείου”

Αθήνα,

05/10/2010

Αξιότιμη

Κυρία Υπουργέ,

Σε

πρόσφατη ανάρτηση έγκυρου δικτυακού

τόπου με θέματα εκπαίδευσης, διαβάσαμε

ένα προσχέδιο με το περίγραμμα του

οδηγού σπουδών για τις τρεις τάξεις του

Γενικού Λυκείου στο project

που

το Υπουργείο Παιδείας τιτλοφορεί “Νέο

Σχολείο” (www.alfavita.gr/artro.php).

Με

έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι απουσιάζει

παντελώς η διδασκαλία της επιστήμης

(discipline)

της

Πληροφορικής

και από τις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Προκειμένου να προφυλάξουμε

την Πολιτεία και την ελληνική νεολαία

από τις επιζήμιες συνέπειες ενός τέτοιου

πολιτικού ατοπήματος, σας απευθύνουμε

την παρούσα επιστολή ζητώντας την άμεση

αναθεώρηση τυχόν αποφάσεων και την

ένταξη της Πληροφορικής στα υποχρεωτικά

μαθήματα Γενικής Παιδείας σε

αρμονία με τη γενικότερη Κυβερνητική

πολιτική που αφορά την Εθνική Ψηφιακή

Στρατηγική.

Θα

σας είναι γνωστό ότι η ιστορική εποχή

που διανύουμε έχει χαρακτηριστεί ως η

“Εποχή

της Πληροφορίας” (Information

Era.

Μ' αυτόν τον τρόπο, οι σύγχρονοι ιστορικοί

επέλεξαν να τονίσουν ότι η ευελιξία με

την οποία ένα Έθνος χειρίζεται την

Πληροφορία, αποτελεί κριτήριο για την

ίδια του την επιβίωση. Όροι όπως “Υψηλή

Ψηφιακή Στρατηγική”, “Ψηφιακός

Αλφαβητισμός”, “Ψηφιακή Σύγκλιση”,

“Πληροφορική Παιδεία” κυριαρχούν σε

πρωτοσέλιδα ηλεκτρονικών και όχι μόνο

ΜΜΕ καθώς και σε εμβριθείς μελέτες και

ακαδημαϊκές διατριβές. Ήδη στις

αναπτυγμένες χώρες οι όροι “αναλφαβητισμός”

και “ψηφιακός αναλφαβητισμός” είναι

πλέον ταυτόσημοι.

Είναι,

πιστεύουμε, αδιανόητο στην παρούσα

διεθνή συγκυρία να εξαφανίζονται τα

μαθήματα Πληροφορικής

από το Νέο Σχολείο

τη

στιγμή, μάλιστα, που το ζητούμενο είναι

ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμισή τους,

ώστε η νεολαία της πατρίδας μας να

μπορέσει να σταθεί στα πόδια της και να

μη συνθλιβεί στις συμπληγάδες της

παγκοσμιοποίησης συμπαρασύροντας τη

Χώρα και το Λαό μας στην Άβυσσο της

Ψηφιακής Αμάθειας.

Είναι

δε άκρως αντιφατικό να εισάγεται η

Πληροφορική ήδη από την πρώτη τάξη του

δημοτικού και να εξαφανίζεται από το

Λύκειο, όπου θα έπρεπε να ολοκληρώνεται

η εγκύκλιος πληροφορική παιδεία

και

να προετοιμάζονται οι νέοι μας για την

αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είτε

άμεσα, με την είσοδό τους στον επαγγελματικό

στίβο, είτε με την απόκτηση της αναγκαίας

πληροφορικής κουλτούρας για την επιτυχή

συνέχιση των σπουδών τους. Αναμένουμε

από όλα τα κόμματα και από την Κυβέρνηση

να ανταποκριθούν στις ευθύνες που

δημιουργούν οι δηλώσεις περί “Κοινωνίας

της Πληροφορίας” και “Ψηφιακής

Στρατηγικής” καθώς και η διαρκώς

επαναλαμβανόμενη αναγνώριση από όλους

της εξέχουσας σημασίας των Τεχνολογιών

Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για

την ανάπτυξη της Χώρας. Αναμένουμε και

από Εσάς προσωπικά Κυρία Υπουργέ, να

υλοποιήσετε τις δεσμεύσεις σας για τον

επόμενο

μεγάλο εθνικό στόχο για το 2020 να γίνει

η Ελλάδα μία από τις 10 πρώτες στον κόσμο

στην Πληροφορική και τις Τηλεπικοινωνίες”,

όπως τον διατυπώσατε ήδη από τις 28

Μαρτίου 2005 σε ημερίδα της ΕΕΤΤ για τις

ηλεκτρονικές επικοινωνίες

(www.epe.org.gr/showarticle.jsp)

ενώπιον όλων των εκπροσώπων του κλάδου

Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Ζητούμε

τη δέσμευσή σας για ένταξη ενός σύγχρονου

4ώρου μαθήματος Πληροφορικής σε όλες

τις τάξεις του Νέου Λυκείου ως μαθήματος

Γενικής Παιδείας μαζί με τα Νέα Ελληνικά,

τα Αγγλικά και τη Φυσική Αγωγή.

Το αίτημα αυτό είναι αίτημα των καιρών

και όχι αίτημα ενός επαγγελματικού

κλάδου. Η Χώρα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο

σημείο. Είτε θα προχωρήσει μπροστά

αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά

μέσα είτε θα βρεθεί στο “χρονοντούλαπο

της Ιστορίας”.

Είμαστε

στη διάθεσή σας για λεπτομερή τεκμηρίωση

της αναγκαιότητας υιοθέτησης της

πρότασής μας, αν και πιστεύουμε ότι

είναι αυτονόητη για πρόσωπα όπως Εσείς

με πολύχρονη θητεία στους Ευρωπαϊκούς

θεσμούς και με άμεση γνώση των διεθνών

τάσεων και εξελίξεων.

Αναμένοντας

τις αποφάσεις σας, επισημαίνουμε ότι

με χαρά θα συμμετείχαμε στην προσπάθεια

διαμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος

για το προτεινόμενο μάθημα ώστε και τις

διεθνείς τεχνολογικές εξελίξεις να

ενσωματώνει και σε θεμελιώδεις γνώσεις

που δεν απαξιώνονται με το χρόνο να

εστιάζει.



Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου


της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας



Πίνακας

τμημάτων Πληροφορικής

  1. Βιομηχανικής

    Πληροφορικής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό

    Ίδρυμα Καβάλας

  2. Επιστήμης και

    Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο

    Πελοποννήσου

  3. Επιστήμης και

    Τεχνολογίας Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο

    Πελοποννήσου

  4. Επιστήμης Υπολογιστών,

    Πανεπιστήμιο Κρήτης

  5. Εφαρμοσμένης

    Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

  6. Εφαρμοσμένης

    Πληροφορικής και Πολυμέσων, Τεχνολογικό

    Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης

  7. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών

    και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο)

    Κατεύθυνση Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρονικών

    Υπολογιστών, ΑΠΘ

  8. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών

    και Μηχανικών Υπολογιστών, (μόνο)

    Κατεύθυνση Πληροφορικής, ΕΜΠ

  9. Ηλεκτρονικών Μηχανικών

    και Μηχανικών Υπολογιστών, Πολυτεχνείο

    Κρήτης

  10. Ηλεκτρονικών

    Υπολογιστικών Συστημάτων, Τεχνολογικό

    Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά

  11. Μηχανικών Η/Υ και

    Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών

  12. Μηχανικών Η/Υ

    Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο

    Θεσσαλίας

  13. Μηχανικών Πληροφοριακών

    και Επικοινωνιακών Συστημάτων,

    Πανεπιστήμιο Αιγαίου

  14. Μηχανικών Πληροφορικής

    και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο

    Δυτικής Μακεδονίας

  15. Πληροφορικής,

    Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

  16. Πληροφορικής,

    Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας

  17. Πληροφορικής,

    Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό

    Ίδρυμα Θεσσαλονίκης

  18. Πληροφορικής, Ελληνικό

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο

  19. Πληροφορικής, Ιόνιο

    Πανεπιστήμιο

  20. Πληροφορικής,

    Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  21. Πληροφορικής,

    Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

  22. Πληροφορικής,

    Πανεπιστήμιο Πειραιά

  23. Πληροφορικής και

    Επικοινωνιών, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό

    Ίδρυμα Σερρών

  24. Πληροφορικής και

    Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό

    Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λαμίας

  25. Πληροφορικής και

    Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τεχνολογικό

    Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Δυτικής Μακεδονίας

  26. Πληροφορικής και

    Τηλεματικής, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

  27. Πληροφορικής και

    Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Αθηνών

  28. Πληροφορικής με

    εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Πανεπιστήμιο

    Στερεάς Ελλάδας

  29. Τεχνολογίας Πληροφορικής

    και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό

    Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου

  30. Τεχνολογίας Πληροφορικής

    και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό

    Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καλαμάτας

  31. Τεχνολογίας Πληροφορικής

    και Τηλεπικοινωνιών, Τεχνολογικό

    Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λάρισας

  32. Τηλεπικοινωνιακών

    Συστημάτων και Δικτύων (Ναυπάκτου),

    Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα

    Μεσολογγίου

  33. Ψηφιακών Συστημάτων,

    Πανεπιστήμιο Πειραιά