Όλα τα Άρθρα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δελτίου Τύπου της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας σχετικά με τα σεμινάρια 400 ωρών

Τον τελευταίο καιρό, αρκετή συζήτηση γίνεται για σεμινάρια 400 ωρών στη χρήση Η/Υ και στην εξασφάλιση σε όσους τα παρακολουθούν, θέσης στην εκπαίδευση σαν "Καθηγητές Πληροφορικής". Η απάντηση έρχεται από τα πλέον επίσημα χείλη, του Υπουργού Παιδείας, και θα ακολουθήσουν οι ενέργειες του εισαγγελέα.

Στη συζήτηση στη Βουλή της 21 Μαρτίου 2002 (http://www.parliament.gr/gr/ergasies/synedriaseis/es032102.htm), ο Υπουργός Παιδείας είχε δηλώσει σαφώς ότι είναι παράνομα και δε θα γίνουν δεκτά σεμινάρια αυτού του τύπου. Ο διάλογος μεταξύ του Υπουργού Παιδείας κ. Ευθυμίου και του Βουλευτή του ΚΚΕ και διακεκριμένου Καθηγητή Αρχαιολογίας του ΑΠΘ κ. Χουρμουζιάδη είναι αποκαλυπτικός:

«ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ: ...Κύριε Υπουργέ, το θέμα δεν είναι αν εσείς θα αναγνωρίσετε αυτά τα "πτυχία" ως προσόντα για τον διορισμό τους. Αλλά αυτά τελικά τα εργαστήρια και οι μηχανισμοί επιμόρφωσης για την πληροφορική υφίστανται και παγιδεύουν μέσα στην προοπτική του κέρδους τους ένα μεγάλο αριθμό καθηγητών που με την υπόσχεση ότι θα διοριστούν, καταφεύγουν πληρώνουν και τελικά κυκλοφορεί ανάμεσά μας ένας μηχανισμός επιμόρφωσης ο οποίος όπως και εσείς αναγνωρίσατε δεν είναι αυτός που θα έπρεπε γιατί το προεδρικό διάταγμα που αναφέρατε αναγνωρίζει δικαίωμα λειτουργίας τέτοιων σεμιναρίων στα ΤΕΙ, στα ΑΕΙ και σε άλλους δημόσιους φορείς. Αυτοί όμως οι φορείς που τελικά αναπτύσσουν αυτή την πρωτοβουλία της επιμόρφωσης δεν είναι καν δημόσιοι. Άρα πρόκειται για μια παράνομη δραστηριότητα η οποία δεν θα πρέπει τελικά να βρει την άρνησή σας αναγνώρισης, παροχής τυπικών προσόντων αλλά οι ίδιοι αυτή τη στιγμή παρανομούν. Θα έπρεπε δηλαδή να αντιμετωπιστούν μέσα και από μια άλλη οδό. Όχι μονάχα την ουσιαστική της παιδείας, αλλά και του δικαίου. Είναι παράνομα αυτά τα σεμινάρια. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευθυμίου αν θέλει να συμπληρώσει κάτι.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): H παρατήρηση του κ. Χουρμουζιάδη μπορεί να αφορά μόνο το σκέλος που θα ονομάζαμε παραπλανητική διαφήμιση. Διότι προσωπικά θα ήθελα να τονίσω ότι κανείς δεν μπορεί να στερήσει από κανένα ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα την παροχή της δυνατότητας οργάνωσης σεμιναρίων επ?? αμοιβή κατάρτισης, αν υποθέσουμε ότι αυτό έχει μια αξία που μπορεί να σταθεί στην αγορά.

Αυτό που έχει νόημα στην παρατήρηση του κ. Χουρμουζιάδη, που είναι και πεποίθηση του Υπουργείου Παιδείας, είναι ότι δεν μπορεί στη βάση του οποιουδήποτε σεμιναρίου οποιουδήποτε επιπέδου ή οποιασδήποτε διαδικασίας προέρχεται να οικοδομείται η λογική ότι αυτό παρέχει μια ορισμένη πρόσβαση στο δημόσιο. Κατά τούτο, αυτό που θέλω να καταστήσω ρητά σαφές είναι ότι δεν πρόκειται αυτά τα πιστοποιητικά να δημιουργήσουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο δημόσιο. Αυτό θέλω να το τονίσω ρητά και κατηγορηματικά....

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Το υπόλοιπο είναι θέμα δικαιοσύνης. Όποιος θέλει ας προσφύγει εκεί για την παραπλανητική διαφήμιση.»

Αυτό που έχει σημασία και φαίνεται ξεκάθαρα από τα λόγια του Υπουργού Παιδείας, είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γινόταν δεκτά τα σεμινάρια 400 ωρών. Αυτό το ήξεραν οι ενώσεις Χημικών, Φυσικών, Μαθηματικών. Ωστόσο διαφήμισαν αυτά τα σεμινάρια σαν διαβατήριο για εργασία στο δημόσιο σε θέσεις "καθηγητών Πληροφορικής". Ζήτησαν σαν δίδακτρα μάλιστα υπερβολικά ποσά, από 1200 έως 1800 ευρώ απευθυνόμενοι στην απόγνωση και στην ευπιστία των ανέργων. Και ξεκίνησαν τη λειτουργία τους έτσι ώστε να εκβιάσουν το Υπουργείο να τα κάνει δεκτά περιφρονώντας τους νόμους και κάθε έννοια δικαίου. Τα λόγια του προεδρεύοντος στην Βουλή κ. Παναγιώτη Σγουρίδη είναι σαφή: «...είναι θέμα δικαιοσύνης. Όποιος θέλει ας προσφύγει εκεί για την παραπλανητική διαφήμιση».

Για να μη χάσουν μάλιστα το πραγματικά μεγάλο χρηματικό ποσό που κέρδισαν αυτές οι ενώσεις παραπλανώντας και εξαπατώντας, βάζουν μπροστά τα θύματα και αναρωτιούνται άρα τι θα απογίνουν αυτά ύστερα από την εξαπάτηση που υπέστησαν;

Η διοργάνωση χωρίς κανόνες σεμιναρίων πληροφορικής από τέτοιες ενώσεις προβληματίζει στο αν έχουν νόημα και αξία. Ισχυρίζονται ότι συνεργάζονται με διάφορα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών και διάφορα ΚΕΚ. Ποιό όμως το περιεχόμενο των μαθημάτων που παρέχουν;

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχει πιστοποιημένο πρόγραμμα σπουδών ενώ η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται ως επί τω πλείστον από μέλη των Ενώσεων που τα διοργανώνουν (Φυσικούς, Χημικούς, κ.α.) ή από άτομα που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο των 400 ωρών... Το αν τα ΚΕΚ είναι πιστοποιημένα για το πρόγραμμα "Κοινωνία της Πληροφορίας" του Υπουργείου Παιδείας δεν σημαίνει τίποτα μιας και το πρόγραμμα σπουδών όπως και οι εκπαιδευτές αυτού του προγράμματος είναι υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ.

Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας ( www.epe.org.gr ) που με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθεί τις εξελίξεις στη εκπαίδευση, τη διενέργεια αυτών των σεμιναρίων την είχε καταγγείλει εξ?? αρχής. Προτίθεται μάλιστα να φέρει τους υπεύθυνους ενώπιον της δικαιοσύνης και να υποστηρίξει όσους εξαπατήθηκαν και παραπλανήθηκαν ώστε να διεκδικήσουν τις νόμιμες αποζημιώσεις.

Πρέπει να τονιστεί ότι τέτοια σεμινάρια πραγματοποιούνταν και παλιότερα. Το Υπουργείο Παιδείας στο βωμό μικροπολιτικής τακτικής διόριζε στο δημόσιο τους συμμετέχοντες τέτοιων σεμιναρίων. Διόριζε ακόμη και σαν "Καθηγητές Πληροφορικής" Γυμναστές, Φιλολόγους, Ιχθυολόγους κ.α. που είχαν απλά τη θέληση να μπουν σε μια τάξη και να "διδάξουν" Πληροφορική.

Σε μια σπασμωδική και χωρίς σύστημα προσπάθεια να εισάγουν την Πληροφορική στην Εκπαίδευση, οδήγησαν στην απαξίωση της Πληροφορικής Επιστήμης και σε στέρηση των παιδιών από τα ωφέλη των νέων τεχνολογιών και την επαφή τους με την Κοινωνία της Πληροφορίας. Σκοπός του Υπουργείου ήταν να μειώσει τους δείκτες ανεργίας και να δηλώνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση: "Έχομεν και Πληροφορική", όπως σε ένα μπακάλικο λένε: "Έχομεν και ρύζι νυχάκι". Και αυτό, χωρίς να ενδιαφέρεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και με τις ευλογίες της ηγεσίας της ΟΛΜΕ που για μια ακόμη φορά έδειξε ότι ενδιαφέρεται για πολιτική εξέλιξη και όχι για την ποιότητα της εκπαίδευσης. Μια τέτοια ενέργεια έγινε πριν δέκα χρόνια με καταστροφικά αποτελέσματα για την εκπαίδευση των Ελλήνων και δεν πρέπει να επαναληφθεί.